Kære pillefyrs-eksperter
Jeg står i et problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Forhistore: Sidste år fik jeg installeret et black star pillefyr hos min mor på 73 år. Da hun ikke skulle bære tunge træpiller-poser installerede jeg en stor silo, hvor en 10-11 meter lang snegl transporterer træpiller til en 10kw black Stars lille mellem-silo. Umiddelbart en god løsning tænkte jeg. Det har imidlertid været over et år efter installation, hvor jeg har pendlet frem og tilbage mellem min og min fyrets bopæl. Enten pga. ’ingen brændsel’, snegl-motor-problem, at fyret bare går ud uden at jeg helt kan sige hvorfor.
Det skal siges at jeg bor i Kbh og min mor bor i Tisvilde. En times køretur, hvis fyret går ud. men det er meget fustrende at det ikke bare kører. Og at stå på ferie i udlandet for pludseligt at modtage alarm-melding. Er det helt umuligt at få til at køre stabilt?
Stokercloud:
http://www.stokercloud.dk/dev/andreas3220.htmlProblem:
Lige nu efter at have tændt fyret efter slukket sommerperiode går fyret inden for få dages mellemrum ud. Alarmmelding: ’ ingen brændsel’…
Lux svinger utroligt meget og selvom jeg har lavet autoberegning flere gange med nærmest ens-vejende resultater er det bare ustabilt.
Problemløsning?
- Hvad er der galt?
- Hvilket udstyr skal jeg have for at gør anlægget så optimalt som muligt? Og at jeg er sikret at det ikke pludseligt går ud?
Kompressorrens, måling af røgtemperatur?
I øvrigt går strømmen, hvis jeg manuelt sætter semirensen til at køre…
Fremtid:
Findes der nogen i Gribskov Kommune med god forstand og teknisk snilde, der vil give mig en indføring i de basale spilleregler omkring fyret?