Forfatter Emne: Køb af brugt pillefyr  (Læst 13930 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4498
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #15 Dato: Aug 31, 2015, 08:20 »
Det er ganske uforstående at jeres bank ikke vil være med, uanset jeres situation har man jo alle esserne på hånden set i lyset af det store olie forbrug. Et nyt anlæg betaler jo sig selv på under 2 år, man fortsætter blot med at indbetale samme ydelse som nu med olie, selvfølgelig får man ingen besparelse her og nu, men det er ofte en god måde at overtale banken.
Jeg har tidligere været indblandet i en lignende sag hvor svaret fra banken også var nej, men et flot prospekt med alle detaljer om pris, installation og indkøb af piller sammen holdt med budget indbetaling til olie fik banken med. Udregningerne fik budgettet til at gå i nul efter godt 2 år, det holdt ikke.. halvlandet år gik der og familien fik 2000kr mere om måneden at leve for.

Kedlen du har fundet mener jeg desværre heller ikke kan godkendes længere, faktisk skal man op i Blackstar serien for at de kan godkendes.

Du skal ikke være bekymret for driften af fyret, min kone er heller ikke specielt stor, men klare fint fyret 10 x 14dage om året.

Hilsen Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Maage

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #16 Dato: Aug 31, 2015, 09:33 »
De er desværre meget "hårde" ved os på landry - vores næsten nabo lod deres gå på tvang fordi fe ikke kunne få hjælp til brændeovn
Hvis det er her man skriver om sit 'fyr' osv - så må jeg hellere skrive at jeg er HELT ny i det her - overvejer at købe brugt scotte 16kw imorgen :) bor i eget hus ca 115m2  måske dårlig isoleret - men vi sætter løbende lidt i stand (døre vinduer er skiftet)

Offline Paw

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1210
  • Respekt optjent: +36/-6
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #17 Dato: Aug 31, 2015, 10:15 »
Man kan jo gå udenom banken og få et lån hos en forhandler, feks http://www.hedestoker.dk/ , men om det er for dyrt ved jeg ikke.
Hvor meget olie bruger i om året, ca ?
MVH Paw
Intet er umuligt, det tager bare lidt længere tid.

Service videoer fra NBE
https://mhes.dk/hjem-2/videoer

Læs her
http://www.mhes.dk/

Mit fyr online
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?&mac=pawerwoody

Offline jehc

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #18 Dato: Aug 31, 2015, 10:47 »
Lige for at gøre opmærksom på at ved køb af nyt pillefyr til udskiftning af oliefyret er der jo tilskudet på de 3500kr  ;D
16Kw woody, v10 med iltstyring

http://stokercloud.dk/dev/knor8.html

Offline Maage

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #19 Dato: Aug 31, 2015, 12:16 »
Hvor er tilskuddet så højt
Hvis det er her man skriver om sit 'fyr' osv - så må jeg hellere skrive at jeg er HELT ny i det her - overvejer at købe brugt scotte 16kw imorgen :) bor i eget hus ca 115m2  måske dårlig isoleret - men vi sætter løbende lidt i stand (døre vinduer er skiftet)

Offline Maage

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #20 Dato: Aug 31, 2015, 12:26 »
Hvor er tilskuddet så højt :) Dong skrev ca 1100  hsr lige fået tilbudt passat C1 til 14000
Hvis det er her man skriver om sit 'fyr' osv - så må jeg hellere skrive at jeg er HELT ny i det her - overvejer at købe brugt scotte 16kw imorgen :) bor i eget hus ca 115m2  måske dårlig isoleret - men vi sætter løbende lidt i stand (døre vinduer er skiftet)

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4498
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #21 Dato: Aug 31, 2015, 12:46 »
En C1 til 14000,- lyder da ganske billigt, typisk ligger de på 21-22000. Det er vel underordnet om det hedder tilskud, eller man får en god pris, bare summen er rigtig ;)

Hvis du følger linket som paw indsatte kan du se at forhandleren giver mindst 3500,- i tilskud, men faktisk er der måske andre muligheder, jeg har læst om pillefyr med stort tilskud 15-16000, men det kommer an på hvilken kedel og oliebrænder man har. Gamle rundtræk kedler med en gammel brænder giver godt, mens nye kondenserende ikke giver så stort tilskud.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Maage

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #22 Dato: Aug 31, 2015, 13:14 »
Ja det er en fin pris - det er et demofyr - meeen vi skal da lige regne lidt på det. Også hvad der skal købes ved siden af - det aner vi jo ikke rigtig. Tror lidt jeg forventede man 'bare'yog oliefyr ud og så satte pillefyret til rørene - men kan læse man skal købe 'shunt' også
Hvis det er her man skriver om sit 'fyr' osv - så må jeg hellere skrive at jeg er HELT ny i det her - overvejer at købe brugt scotte 16kw imorgen :) bor i eget hus ca 115m2  måske dårlig isoleret - men vi sætter løbende lidt i stand (døre vinduer er skiftet)

Offline Maage

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #23 Dato: Aug 31, 2015, 17:54 »
Nå - tvivler på det er 'afslutningen' men beslutningen er taget - vi køber passat compact+ C1 til 14800 leveret... Det efterlader meget lidt plads til shunt/fitting/indregulering osv - MEN det må vi jo tage hen ad vejen. Hellere købe fyret kontant - og så klare det andet hen ad vejen.

Så hvis nogen kender nogen som kender nogen på Fyn/nordfyn der kan hjælpe med indregulering så vil jeg da gerne sørge for en kold øl  ;)
Hvis det er her man skriver om sit 'fyr' osv - så må jeg hellere skrive at jeg er HELT ny i det her - overvejer at købe brugt scotte 16kw imorgen :) bor i eget hus ca 115m2  måske dårlig isoleret - men vi sætter løbende lidt i stand (døre vinduer er skiftet)

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4498
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #24 Dato: Aug 31, 2015, 18:04 »
Nå - tvivler på det er 'afslutningen' men beslutningen er taget - vi køber passat compact+ C1 til 14800 leveret... Det efterlader meget lidt plads til shunt/fitting/indregulering osv - MEN det må vi jo tage hen ad vejen. Hellere købe fyret kontant - og så klare det andet hen ad vejen.

Så hvis nogen kender nogen som kender nogen på Fyn/nordfyn der kan hjælpe med indregulering så vil jeg da gerne sørge for en kold øl  ;)

Fin beslutning, det vigtigste er at komme over på piller, men faktisk skal der ikke køres meget på olie før det er rentabelt at låne penge.
Det er ikke til at se det, men dette forum er ejet af NBE, og de fleste har nok Scotte, Woody eller RTB.
Prøv at søge hjælp til opstart på stokerpro.dk, der er en tråd om netop det fyr i har købt.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #25 Dato: Aug 31, 2015, 23:22 »
Jeg synes det generelt er ganske horrible renter banker og andre tager sig betalt, især set i lyset af en nærmest ikke eksisterende indlånsrente. Som boligejer må det da være muligt at få kreditforeningen med på ideen.
Mht. div. faste energitilskud så kan man jo blandt andet også konsultere anders@ugelvig.dk som jo er kendt for nogen gange at kunne trylle endnu bedre tilskud ud af ærmet.  ;) 

Offline Maage

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #26 Dato: Sep 01, 2015, 08:26 »
Jeg har sendt ham en mail nu. Ja vi ville heller ikke låne til det. Men jeg fik det presset ned i 14.562 inkl levering - og selvom det lyder billigt så er det jo stadig en slags penge for sådan en lille børnefamilie - men det er det smarteste. Så nu venter jeg spændt på svar - og ellers tager jeg imod fra Dong. Jeg aner jo intet om vores oliefyr - vedhæfter lige billede
Hvis det er her man skriver om sit 'fyr' osv - så må jeg hellere skrive at jeg er HELT ny i det her - overvejer at købe brugt scotte 16kw imorgen :) bor i eget hus ca 115m2  måske dårlig isoleret - men vi sætter løbende lidt i stand (døre vinduer er skiftet)

Offline herden

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +7/-1
  • alt er et spørgsmål om valg og konsekvenser
Sv: Køb af brugt pillefyr
« Svar #27 Dato: Sep 11, 2015, 16:49 »
Nå - tvivler på det er 'afslutningen' men beslutningen er taget - vi køber passat compact+ C1 til 14800 leveret... Det efterlader meget lidt plads til shunt/fitting/indregulering osv - MEN det må vi jo tage hen ad vejen. Hellere købe fyret kontant - og så klare det andet hen ad vejen.

Så hvis nogen kender nogen som kender nogen på Fyn/nordfyn der kan hjælpe med indregulering så vil jeg da gerne sørge for en kold øl  ;)

håber ikke i har valgt et 16 KW fyr til et hus på 115 kvm det er så meget overkill og uøkonomisk. tro mig jeg har et hus på 116 kvm og startede med et scotte 16 kw og
det var klart et fejlkøb pga størrelsen af brænder men var heldig at Dvcenter lavede et byt til en 10 kw brænder. og skal siges jeg har 45 kvm værksted tilkoblet og kan uden problemer opvarme det med en 10 kw brænder. bare ment til info hvis det er relavant
scotte 10 kw. med sommerrist. kedel passat D14P
styring V10 (10.0522)
trækstabilisator
husareal. 116 kwm i et plan anno 1979
opvarmet værksted 45 kwm
forbrug ca.4.5 tons
isolering. fornuftig med kan forbedres på loft.
nu 200 mm rockwool