Hej,
Netværksadaptorer via lysnet, repeatere og hvad de nu ellers kaldes er en ren jungle
Nogle systemer kan udvides med flere adaptorer, nogle kan sameksistere med andre og nogle vil bare have det hele for sig selv
I udgangspunktet vil de fleste systemer virke hvis de er alene på lysnettet i huset.
Skal man derimod have flere forskellige systemer på samme lysnet, opstår der nemt problemet med det, i nogle tilfælde også selv om det er samme system (to sæt).
Min egen erfaring er at hvis man kun skal bruge ét sæt, så kan man bruge næsten hvad som helst men ved man, eller vil man sikre sig, at man kan udvide med flere, så bør man fra starten købe et system der kan udvides med flere adaptorer.
Personligt har jeg meget gode erfaringer med TP-link produkter, der både kan håndtere flere enheder i samme netværk (fra 6 til 254 afhængig af model) og flere netværk i samme elnet.
Faktisk har flere af TP-link produkterne også 2 eller 3 ethernet porte i samme enhed, så det kan blive et ret omfattende netværk.
Jeg ved godt at det ikke hjælper dig så meget i dit nuværende set-up, men hvis nu ét af dine adaptorsæt er af fabrikatet TP-link, så er "skaden" ikke så stor
Et både stabilt og prisfornuftigt eksempel er TP-link TL-PA4010KIT som koster omkring 350 kr for 2 stk og som kan udvides op til 8 enheder på samme netværk.
Hilsen
Michael