kanon. tak michael jeg ved ikke men har ikke rigtigt fuld med i mange af de smarte forbedringere/updateringere der er kommet til især med de sidste opdateringere. men nu skal der nørdes både med vvb og kedel urstyring. tror især jeg kunne have sparet en del her i sommers med de features . når jeg nu alligevel har dette oppe at vende herinde. har i eventuelt nogen foreslag til indstillingere. jeg mener det jeg ønsker er at have gulvarme i badeværelset hvilket er det eneste sted i huset der er gulvvarme. og samtidig kunne lave varmt vand på vvb. har indstalleret vvb prioterings kit . men jeg ønsker hellere ikke at fyret skal ligge og kører lavlast så meget som det gør her i sommertiden. what too do?
Jeg har løst dette ved at have en 2 vejs ventil til vvb og samtidig have åben for gulvarmen i badeværelse og kun der . Når vvb kalder på varme vil fyret samtidig varme gulvet op :-) , har også sat en termostat til at tænde og slukke for gulv varme pumpen, så varmen ikke bliver ledt væk af en evigt kørende pumpe . Resultatet er et lunt gulv på alle tider af døgnet ;-)
Ja nu her om sommeren ønsker jeg kun at mit badeværelses gulv ikke bliver iskold, så man ikke behøver at hoppe for at fødderne ikke føles at fryse fast
Her er en 2 vejs ventil glimrende, da man kan få lidt varme i badeværelses gulvet samtidig med opvarmning af varmt vand som Hugo skriver.
Har man 3 vejs ventil er der en god vejledning på HMES hjemmeside
http://www.mhes.dk/Fyr_med_VVBx.pdf , og herunder "3-vejs ventil reguleret VVB" , er der en hane kaldet "Evt. kugleventil sommer/vinter" som kan løse dette