Forfatter Emne: Ekstern snegl slår HFI men køre fint med direkte strøm.. Ingen varmt vand  (Læst 2075 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SimonR

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +0/-0
Jeg har et problem.. Kom hjem efter en uges ferie hvor fyret ikke har kørt og så ville jeg starte det igen da jeg kom hjem, men fyret slår HFI-relæet når den eksterne snegl skal køre. Hvis jeg tager stikket fra den er der ingen problemer og den eksterne snegl køre også fint med direkte strøm fra stikkontakt. Ingen varm vand.


Mvh. Simon Rauff

Inden ferien var fyret begyndt at melde ingen ild/brændsel hver dag. og når jeg kom ud for at genstarte stod der fint med piller i brænderen... Mærkeligt

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Har du prøvet at aktivere el tænder manuelt, for lige at kontrollere om det er den. Det ville lyde mere sandsynligt, hvilket dog ikke bliver rigtigt af.


Jeg har et problem.. Kom hjem efter en uges ferie hvor fyret ikke har kørt og så ville jeg starte det igen da jeg kom hjem, men fyret slår HFI-relæet når den eksterne snegl skal køre. Hvis jeg tager stikket fra den er der ingen problemer og den eksterne snegl køre også fint med direkte strøm fra stikkontakt. Ingen varm vand.


Mvh. Simon Rauff

Inden ferien var fyret begyndt at melde ingen ild/brændsel hver dag. og når jeg kom ud for at genstarte stod der fint med piller i brænderen... Mærkeligt
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
er du en af dem der har jord til eks. snegl så kan måske godt køre hvis der bliver brugt en løs ledning uden jord
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline SimonR

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +0/-0
Tak det virkede. Skal da hvis lige have trikkeren til at kigge det igennem...