Forfatter Emne: "Sommer" indstilling  (Læst 2878 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline widtfeldt

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 16
  • Respekt optjent: +1/-0
"Sommer" indstilling
« Dato: Jun 08, 2015, 06:36 »
Når det varme vejr engang kommer og bliver i længere perioder, hvad gør man/i så med instillingen af fyret?
Mit fyr har lidt problemer ved at kører kontinuerligt på 10% eller lav drift..
skal man ind og sætte en tids styring på så man selv bestemmer hvornår fyret kører, eller skal man styrer det på grader, tænker at man lader fyret varme op til måske 70° og lader det køle ned til omkring 35° hvorefter det så tænder og gør det samme?

Jeg har gulvvarme i flere rum og vil derfor være træt af at skulle slukke for alt dette for kun at have varmt vand i vvb'en..
Det er derfor jeg har lidt svært ved at beslutte mig om den ene eller den anden løsning er bedst. .

1. Sørge for at der er varmt vand om morgenen og om aftenen når man er hjemme og skal bade? (Og så også lade gulv-varmen afkøle)

2. Lade fyret varme vandet godt op, slukke og lade temp. Falde for igen at starte op og varme osv. osv. (Have den laveste temp. På fyret der ikke er lavere en gulvvarmen, så der stadig er varme på gulvet)

Håber i har nogle gode idéer, har desværre ikke ventil på for vvb-prioritering..

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7627
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: "Sommer" indstilling
« Svar #1 Dato: Jun 08, 2015, 07:13 »
Når det varme vejr engang kommer og bliver i længere perioder, hvad gør man/i så med instillingen af fyret?
Mit fyr har lidt problemer ved at kører kontinuerligt på 10% eller lav drift..
skal man ind og sætte en tids styring på så man selv bestemmer hvornår fyret kører, eller skal man styrer det på grader, tænker at man lader fyret varme op til måske 70° og lader det køle ned til omkring 35° hvorefter det så tænder og gør det samme?

Jeg har gulvvarme i flere rum og vil derfor være træt af at skulle slukke for alt dette for kun at have varmt vand i vvb'en..
Det er derfor jeg har lidt svært ved at beslutte mig om den ene eller den anden løsning er bedst. .

1. Sørge for at der er varmt vand om morgenen og om aftenen når man er hjemme og skal bade? (Og så også lade gulv-varmen afkøle)

2. Lade fyret varme vandet godt op, slukke og lade temp. Falde for igen at starte op og varme osv. osv. (Have den laveste temp. På fyret der ikke er lavere en gulvvarmen, så der stadig er varme på gulvet)

Håber i har nogle gode idéer, har desværre ikke ventil på for vvb-prioritering..

Sæt Min. ydelse ned på 10% hæv Ydelse ved 10% effekt til 1.7 Kw
Din I værdi er rimelig høj.
Sæt gerne pumpen til styringen, sådan at du kan bruge start/stop temperaturen.
Og brug tidsstyringen.
Nogle timer morgen, og aften.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Online xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4499
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: "Sommer" indstilling
« Svar #2 Dato: Jun 08, 2015, 08:35 »
Det er lidt af et dilemma.
Hvis dit krav er at der skal være gulvvarme konstant, så er du jo tvungent til at køre med fyret konstant.
Lige nu kører vi halvdelen af døgnet, 06-10 og 16-24, det holder fint gulvene lune. Om sommeren (ægte sommer :'() når fyret kører sjældent lever vi med at gulvene er kolde, faktisk har vi ingen problem med det det holder jo huset dejligt køligt.
Det eneste er badeværelsesgulvene, der er tændt og skruet godt op for gennem strøms temperaturen, det slår kulden af gulvet, men det når ikke at blive varmt.
Jeg tror ikke på stor gevinst ved at hæve minimums effekt og lade fyret stoppe på høj temperatur. Det vil bare give en masse start og stop.
Der er nok ikke andet at gøre end at forsøge sig frem og finde den løsning der stiller jer tilfreds.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html