Hej,
Jeg ser dit problem
Forsinkelsen i reaktionen på kedeltemperatur kommer under setpunkt efter lang tids drift på 10% må skyldes at I-leddet kan komme ned på 0 hvor det ret beset ikke burde kunne komme under 10 (minimum drift%).
Det er nok sjældent at man oplever det og det er kun kortvarigt at problemet er der, men faktisk bliver problemet større når du reducerer I-faktoren
Når I-faltoren gøres mindre, går der længere tid før I-leddet kommer op på (eller over) 10%.
En større P-faktor vil kunne redde det, men hvis I-faktoren samtidig reduceres, ja så skal P-faktoren bare mere op.
Som sagt er problemet ikke så stort, men helt klart burde I-leddet ikke kunne komme under minimum drift% ligesom det ikke burde kunne komme over maximum drift%
...mon ikke Jens får rettet det til i næste version af softwaren
Hilsen
Michael
Hej,
Jeg har et BS4050 fyr med en v.7 styring.
Er der andre der har problemer med at reguleringen ”kører i skoven”, når fyret i længere tid køre på minimum 10%?
Jeg har opdaget at når fyret i en længere periode køre på 10% og temperaturen igen falder, så er reguleringen langsom til at få hævet effekten og rettet temperaturen.
På billedet går der f.eks. 5 min fra at temperaturen er under setpunktet til den begynder at hæve effekten.
Det resultere selvfølgelig i at temperaturen når at falde en del inde den bliver reguleret på plads.
Jeg oplever det som om at regulatoren køre sig meget længere ned end de 10% og er derfor også lang tid om at komme tilbage