Ikke helt forstået?
Virker det da bare for ham der havde taget den fra TB'en eller er det gået helt galt?
Jeg oplevede selv 2 gange efter skift til V10, at fyret startede op efter kompressorens og så lys hvor der ikke var noget. Det fyldte kedlen med 10-20 kg piller, hvorpå manglende lys, fik fyret til at starte op igen. En kedel helt fyldt med piller og en herd helt stoppet med piller så de løber ud over kanten og et fyr der tænder op, er vist ikke nogen helt ufarlig kombination.
Og alt var originalt. Dengang fik jeg det råd fra Michael F, som ikke syntes det var noget problem, at jeg bare skulle stille følsomheden på høj. Det var så bare den forkerte retning, da den skulle ned på lav.
Og da jeg ikke har fundet noget i manualen om justering af lysføler, og det på trods af at min skulle justeres for at virke. Er det da vist mere lemfældig omgang med sikkerheden, end at montere en uoriginal lysføler, hvis man gider sætte sig ind i hvordan den virker og sørger for at kontrollere dens funktionalitet efter monteringen.
Enig i den kunne være bedre, men i og med lysføleren er en del af "drift mekanismen" så ville jeg personligt ikke selv begynde at lodde et alternativ sammen af min førnævnte årsag.
Jeg kan nævne, at TB mini (mener jeg den var fra) bruger en lysføler magen til og jeg kender en som valgte at prøve den ifm samme fustrationer som nævnes her - han har ingen udsving på lux længere
Nu bliver der for talt for at man skal købe en original og peget på at så er man sikker på at det virker og at man så ikke laver en konstruktiv ændring.
Grundlæggende er jeg enig i betragtningen. Men når NBE laver noget som kun virker til husbehov kan jeg altså godt forstå at folk finder på noget andet.
Jeg har haft en lysføler der virkede i et år, men jeg har også haft en der kun virkede i 6 dage og ingen af delene bliver jeg specielt imponeret af når de koster over 100,-/stk. og har brugt 4 i denne sæson.
Med min version 10 styring er der så meget støj at lysføleren skal stå på lav følsomhed, for at opdage et der ikke er lys hvis bålet går ud, men så skal føleren monteres ret langt inde for at se når der er lys. Det tror jeg er medvirkende årsag til at de går i stykker. Da de så har større risiko for at blive ramt af piller.
Nå man får sendt sådan noget hø på markedet, beder man vist om at kunderne laver konstruktive ændringer for at få noget der virker.
Jeg ved så ikke hvor mange der har mine problemer, men jeg har læst flere tråde om støjen og endnu flere tråde hvor det bliver anbefales at lysføleren skydes godt langt i brænderen, "for kunne se bålet".