Hej Peter.
Allerførst, det er fint at elradiatorer ikke bruges længere, det er noget dyrt skidt at varme med. Hvis i er tilfreds med varmepumperne så er det bare fint, men havde jeg muligheden ville jeg nok få sat radiatorer op over det hele, og så lade det trække af et pillefyr. Selv om de er rimelig lydløse syntes jeg at blæsere er trælse at sove sammen med.
Umiddelbart ville jeg stadig anbefale et 16kw selv om hele huset og værkstedet er med, mit hus er jo nogenlunde samme størrelse og det er absolut ingen problem.
Dette forum er ejet af NBE der producerer Scotte/Woody/RTB fyr, så det er nok det, De fleste herinde har. Det er også rigtige gode og stabile fyr, og jeg er meget glad for vores Scotte, det er det rigtige for os, men der er altså mange forskellige fyr på markedet. Du kunne måske stille spørgsmålet inde på Stokerpro, så vil du nok få er mere nuanceret billede af nutidens muligheder.
Det er en god ide at tage ud og besøge nogle der allerede har pillefyr installeret, det giver god indsigt og føling med de forskellige modeller. Det er også en god ide at købe er fyr hvor der er lokal support, evt. en god smed, nabo eller lignede.
Inde på Stokercloud.dk kan du se de NBE pillefyr der er online i dit område, der er måske et tættere på end du regner med
Hilsen Kenneth