Hej,
Der er altså noget du har misforstået
Fyret skal ikke køre op til de 65
oC og så slukke
Du har et modulerende fyr som tilpasser sin effekt så de 65
oC bliver holdt konstant, alt imens fyret kører, det skruer altså selv op/ned for effekten så det kan køre konstant.
Jeg ser ingen grund til at have fyret kørende i tre perioder på 5 timer i løbet af døgnet på nuværend tidspunkt.
Det giver bare en masse opstarter og stor afkølinger/opvarmninger af anlægget uden nogen gevinst.
Start dog fyret f.eks. kl. 03:00 om natten og lad det køre til kl. 02:00, så får det en pause på en time om natten hvor herden køler ned og evt. askekage kan "sprække fra".
Sørg så for at forbrændingen er korrekt, hvilket vil sige afvejning af snegl, autoberegning til, justering af blæs lav, midt og høj ved hhv. 10%, 50% og 100% drift.
Juster om nødvendigt PI parametre til en rolig drift (ofte noget omkring P=1,5-2,0 og I=0,1-0,2).
Slut prut finale, så har du et velkørende anlæg
...det er altså ikke så svært
Eneste ting du skal være opmærksom på er at du har en velfungerende trækstabilisator i din skorsten.
Uden den, kan du glemme alt om ordentlig forbrænding.
Hilsen
Michael
hej alle.
jeg har købt et hus. det er 138 kvm. med første sal. loftet er isoleret med 300mm og hele huset er hulmur isoleret..
har gulv varme i stuen og på bade værelset.. men mit fyr køre konstant når det køre. har pause styring på så det starter op 3 gange om dagen og køre 5 timer. den opnår ikke de 65c jeg har sat den til. den kommer kun op på ca 56c og så ligger den og siger med 40 - 85 % Drift. men er jo den skal varme op til de 65c og så slukke fyret når den har opnået varemen. men det når den jo aldrig når den ikke siger. hvis man så sæter den til 90 C så kan den godt gå op på de 65c og mere til.. ? når den er færdig inden for tid rummet så falder temperatur lyn hurtigt. ned på 21 C hvor ligger mit problem? ligger lige billeder ind af fyret.
tak på forhånd.
kasper.