Forfatter Emne: rigtig visning af forbrug  (Læst 1574 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Bo Frede

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-1
rigtig visning af forbrug
« Dato: Jan 02, 2015, 22:32 »
Hvordan får man den rigtig visning af forbrug ? Jeg har en visning på online der viser et og på en graf noget andet og et andet sted også online der viser noget helt tredje, hvor retter jeg det til så jeg får et mere rigtig tal/forbrug visning

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4498
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: rigtig visning af forbrug
« Svar #1 Dato: Jan 03, 2015, 02:42 »
Hejsa Bo Frede
Uden at komme med noget mere oplysning så får du nok ikke noget brugbart svar! Det er jo svært at gætte på hvad det ene det andet og det tredie er ;)

Faktisk ved vi jo ikke engang hvilket fyr du har :) og hvilken styring!

Hvis det er en NBE styring du har så udregnes det ud fra det tal du putter i autoberegneren, ydermere kan man i Stokerkontrol korrigere forbruget i forhold til autoberegneren, det kan man vist ikke på Stokercloud, jeg har i hvert tilfælde ikke muligheden.

Det der giver den korrekte visning er altså en afvejning der passer og så en ensartet pilledocering, som typisk opnås med ensartet piller uden smuld og støv.
Altså en klassisk afvejning i henhold til manualen.

Det er imidlertid ikke lykkedes mig at ramme særlig præsis efter "manual metoden"

Uanset der er mange der ikke bryder sig om det, så gør jeg det anderledes.
200kg fyldes på tanken, tanken køres tom og styringen skriver nu et tal, det kan f.eks. være + eller minus 15, 20, 30kg hvad som helst.
Jeg udregner misvisningen i %, samme % korrigerer jeg på autoberegneren, og justerer luften. Mit tankindhold er ganske præsis, normalt max 5kg afvigelse, men en del af skylden kan jo fint ligge i opfyldningen ^-^ Sidst den kørte tør, skrev styringen -3kg.

Hilsen Kenneth
« Senest Redigeret: Jan 03, 2015, 02:43 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html