Har jeg ikke gjort. Blev tilsluttet sidst i november og jeg ved ikke engang hvor føleren sidder. Jeg prøver med VIS igen og de blæser tal. Hvordan tage rensemekanikken ud? Altså bare sige ikke noget blæs på, eller fjerne noget fysisk?
edit: O2 sat til vis og blæser som anbefalet. Det gjorde flammen noget mindre. stadig pæn, men bare kortere
edit2: Det ser også ud til at den mindre flamme har noget mindre effekt. tidligere ville kedeltemp være røget i vejret med samme, når den kørte så meget på 100%
Hvornår har du sidst renset ilt føler, og kalibreret den ?
Prøv at sætte iltstyring på VIS, og sæt blæser tal på 19 - 25 - 30
Så burde det kunne køre.
Kig at brænder er spændt tæt på kedel, at der ikke er snavs i blæser, og at herden ligger rigtigt.
Når du nu skal ud af huset, og ikke kan se til fyret de næste par dage, så tag rensemekanikken ud.
Ja, det koster lidt ekstra piller, men det giver mere skub op i gennem skorstenen.
Rensemekanikken er der apparat, der kan bevæge sig op og ned, i det bagerste røgkammer i kedlen.
Også kaldet en retard.
Iltføler er en varm føler der er skruet på røgrøret.
Når jeg skriver varm, så er det fordi den er meget varm, og selv med luffer på, kan man brænde fingrene.
Den skal ud i fri luft og renses og kalibreres.
I fri luft, og i varm tilstand, skal den vise 20.8 % ilt +- lidt.
Ja, du får en anden forbrænding nu, men livrem og seler, når du skal ud af huset og har røg i fyrrummet.