Hej,
Tillykke med dit nye fyr
Monterinegn af den eksterne snegl kunne måske bære lavet bedre.
Det kan være svært at se 100% på billeder, men det virker som om der er et område af slangen de går rimelig vandret og det er ikke godt.
Hvis du har haft en installatør til at sætte anlægget op, så tag en snak med ham.
Ad 2/
Fuldstændig korrekt, det er netop det røggastemperaturføleren er god til
Det er ikke så meget selve temperaturen der er vigtig (den svinger afh. af hvor føleren er monteret) men derimod temperaturstigningen.
Ad 3/
Igen helt korrekt
Ad 4/
Du skal ikke bruge en føler til fremløbet, her har du kedelføleren.
Om det er bedre at bruge føleren til returen kom,er helt an på hvad du vil
Det er vigtigt at sikre sig at returen er varm nok, og jeg foretrækker absolut at have returtemperaturen vist i styringen/graferne.
Så jeg ville købe en føler mere
Ad 5/
Det med "Brug blæseromdr" kræver for det første at man har en blæser med pulsgiver (det har de fleste nye).
Funktionen en egentlig blot en tilbagemelding til styringen om hvor hurtigt blæseren rent faktisk drejer.
Herved blover hastighedsstyringen af blæseren mere nøjagtig, for så vidt det angår hvor hurtigt blæserhjulet drejer rundt. Derimod er det ikke nogen bedre styring af hvor meget luft blæseren rent faktisk flytter/giver.
Hilsen
Michael
Fik installeret nyt fyr d. 22. dec og har kigget lidt her i forummet og har et par spørgsmål.
(kjaergaarden på stokercloud - er lige kommet på her til aften.)
1)
Nedenstående billede viser monteringen af den eksterne snegl, er det korrekt at den skal være monteret længst fra brænderen? Det virker som om pillerne har en smule besvær med at falde ned.
2)
Jeg har bestilt en røgtemp.-sensor - jeg bilder mig ind, at jeg kan se på den hvornår der er behov for rensning?
3)
Der var en "ekstra" sensor med som jeg overvejer at forlænge med alm. elledning og bruge til ekstern temperatur - antager det er bedre end de almindelige vejroplysninger?
4)
Er den "ekstra" sensor bedre brugt på fremløb eller returløb? Eller bør jeg investere i flere sensorer?
5)
Under Blæser indstillinger er der punktet "Brug blæseromdr." hvilken funktion har det?