Hej Folkens

Jeg har valgt at få skiftet mit gamle Oliefyr ud med et Scotte Blackstar 10Kw, fyret at monteret af en aut Fyr/vvs montør. jeg har problemer med at det gå ud ved lav ydelse ( det går jeg ud fra er fejlen når den skriver manglede brændsel?) jeg har forsøgt mig med rigtig mange ting :
Renset silo for evt smuld
Afvejet piller op til flere gange og tastet vægten ind i auto beregning
Stillet min ydelse op til 2kw som min ydelse
Kontrolleret træk stablisatoreren
kontrolleret fotocelle sidder korrekt
Blæseren er justeret efter anvisning 19-25-30 , jeg har prøvet at justere blæseren selv, ved at låse effekten i 10 % 50 % 100 % ydelse. men når jeg justere flammen så den passer med dem på billedet fra brugsanvisningen , så brænder den alt for magert og sort, samt pillerne render igennem fyret, uden at blive udnyttet. så det er sat til det forskrevne igen. og der ser flammen sådan set også fin ud, samt asken.
Jeg bilder mig selv ind at fyret oftest går ud i blæsevejr, men kun når det blæser fra en bestemt retning. ??
Jeg fyrer stadig med den gamle skorsten som er en alm gammeldags murret skorsten ca 4,5 meter højt. mit hus er 125kvm mellemgodt isoleret hus. men gulv varme på badeværelset og radiatorer i stue etagen og 1 salen.
jeg er ved at være rigtig godt træt af at komme hjem til et koldt hus

og jeg syntes jeg har forsøgt alt. nogle gode råd??

Jeg fyrer på svenske 8mm træpiller fra Vida