Hmm, lad os lige være enige om at den bedste varme får du når varmekilden er længst nede
Det er en fysisk lov at varme stiger op, så når man sætter radiatoren højt oppe, må man "vente" til den luft radiatoren varmer er kølet lidt af før den "falder ned".
Altså radiatorer højt oppe er et kompromis som man kan blive nødt til at ty til pga. f.eks. pladsforhold, men det er ikke den bedste løsning udfra et opvarmnings synspunkt.
Når det så er sagt, så er termostatens placering, eller rettere følerens placering, jonfet der afgør hvor temperaturen holdes konstant.
Derfor vil følerens placering være bedst hvis den sidder der hvorntemperaturen skal holdes.
På et værksted kan det være en ganske fin løsning med en kalorifere, altså en kompakt radiator med en ventilator påbygget.
Den kan fint placeres oppe under loftet og ventilatoren sørger for at varmen fordeles i rummet.
Hilsen
Michael
hejsa kan nogen herinde hjælpe mig.? jeg vil sætte en radiator op i mit værksted og overvejere at sætte en lavkonvektor radiator op lige under loftet men hvor skal jeg sætte termostaten. oppe på radiatoren ved fremløb eller få en termostat med fjernføler og sætte føleren i en meters højde for at få den bedste varme.?