Hej Leif,
Hvis kondensatoren er dårlig bliver motorens kræfter reduceret.
Hvis sneglen ligger i den kraftigt nelastede ende, vil det kunne medføre en uens hastighed på sneglen og dermed uens dosering.
Ovenstående burde medføre at man holder øje med sneglmotorens hastighed og ser om den svinger.
Hvis den gør det bør man kikke efter hvad der kan være årsagen til det, herunder en dårlig kondensator.
Hvis sneglmotoren
ikke svinger i hastighed, kan man glemme alt om kondensatoren og koncentrere sig om noget andet
Jeg er ret overbevist om at der skiftes rigtig mange kondensatorer uden grund
En kondensator er godt nok en "sliddel" og en af dem med dprlig holdbarhed, meeeen jeg tror nu også der er gået inflation i udskiftningerne
...det er snart sagt løsningen på alle problemer
Til sammenligning kan jeg oplyse at jeg til dato kun har skiftet kondensatoren på den interne snegl, og det på en af NBE's allerførste brændere som vel kan betragtes som en prototype.
Hilsen
Michael
Hej MHES
Det er nok mig med kun lidt viden til strøm udover spænding eller ingen, men kan det gøre at ens 6 min. afvejning ændrer sig.
Hej,
Kondensatorens primære opgave, i den konstellation den findes på den eksterne snegl på en NBE brænder, er at skabe et drejefelt så motoren drejer den rigtige vej og give et stort startmoment.
Kondensatoren vil have virkning hele tiden, sålænge den er elektrisk forbundet
Der findes konstellationer med en "ren" start-kondensator og konstellationer med hhv. start-kondensator og drift-kondensator, men begge konstellationer kræver noget grej der kan frakoble start-kondensatoren eller skifte mellem start-kondensatoren og drift-kondensatoren.
Simpel el-teknik
Hilsen
Michael
hej leif har hørt at olien skulle forværre eller kan være skyld i ændret afvejning.
ønsker ikke en debat om det. har bare hørt det .
der er et firma der har sagt at kondensatoren hjælper hele tiden men min elektriker og andre siger det det samme som dig
det er bare sk---- irreterende at afvejningen ændre sig jævnligt