Så må du over i en magna! 25-60 el 25-100. Nej det er spøg, der skal ikke være så meget tryk for at få det til at virke!, så må der en anden ventil på.
Nej problemet er skam ikke returen, men at der kan være en risiko for at der ikke kan komme nok vand igennem, uanset, hvad din gulvarme sender retur (det gør det faktisk bare værre).
Problemet er kort at vandet ikke flytter al den varme der skal bruges eller fyret kan producere. Derfor bliver der lidt koldt i hele huset, eller også når der ikke varme frem til alle forbrugere. Og fyret når aldrig op på fuld ydelse, da varmen ikke aftages hurtigt nok.
Hej,
Hvis du har en der virker er der vel ingen grund til at udskifte den
Jeg har ikke selv erfaring med andre end Danfoss som jeg vil anbefale, til gengæld har jeg en del gange "bøvlet" med ESBE shunt ventiler.
Det skal siges at de ESBE-ventiler jeg har stiftet bekendtskab med, alle var med fast temperaturindstilling og hvor man skulle udskifte indmaden hvis man ønskede en anden temperatur.
Hilsen
Michael
Okay så må jeg have min byttet ud med en større
Andre mærker som virker ligeså godt? Kan du nævne et par?
Hvordan kan jeg så finde ud af om der er for lidt flow i den tvm-h jeg har ?
Hvis jeg fint kan få varme i huset er det vel okay?
Du finder jo desværre først ud af det den dag det blæser og er hård frost.
Men den dag kan du jo hæve kedel temperaturen og sænke shunten lidt (kedlen tærer jo ikke på en dag). En højere diff her giver flere kW med samme flow. Så kan du humpe igennem til det bliver varmere og næste sommer, sætte en ny shunt, eller en større pumpe på. Og når vi snakker tærer, tror slet ikke det er det store problem, hvis fyret kører med meget hård belastning.
Hvor stor en pumpe mener du lige?
Jeg har en 25-60 Alpha2
Skulle problemet hvis ventilen er for lille være at den bruger alt varmen til at holde returen varm?
Hvis det er tilfældet tror jeg ikke det bliver et problem da jeg har noget gulvvarme som ikke er lavet helt korrekt for varmen køre vist bare igennem konstant uden nogen termostat eller noget så mit anlæg har en naturlig retur på omkring de 60 grader
Og ja gulvet er dejlig varmt