Når jeg kigger på dine grafer, undrer det mig at VVB tilsyneladende starter med at blive kold, når fyret går i VVB drift. Kan du forklare hvorfor det sker? Sidder VVB'en meget langt væk, eller løber kedelvandet den forkerte vej gennem spiralen?
Der er vel omkring 12 meter til VVB
Har prøvet at holde øje den sidste tid, uden forandringer. Det ser ud til at det bliver fremprovokeret når jeg lufter ud om morgenen. Men kun hvis jeg lufter kraftigt ud (termostater skruer ellers ned) De dage hvor jeg har lidt travlt har den ikke lavet nummeret.
Var lidt skeptisk over at køre pumper på fast stilling, men det blev så nødvendigt nu. Efter ellers at have kørt en måned på auto, havde jeg et nedbrud i går, hvor fyret gik i stå. Den sagde at de manglede brændsel, hvilket ikke var tilfældet. Tvært i mod lå der en masse ubrændte piller på herden. Kedlen var nået ned på 33 grader da jeg startede op igen. Nu ville den så ikke varme VVB i auto mode. Første pumpe stod konstant på 4w og anden pumpe stod på 5-6w og ingen varme løb til VVB, selv om fyret stod i VVB mode. Først når jeg ændrede pumpe til II eller III kom der varme til VVB.
Nogen ide om hvad der skete i går aftes?