God formiddag til fora'et.
Jeg har glæden af et 8 år gammelt opop fyr, med en version 4.14 chip og rschip påmonteret. Og overvejer så småt om jeg skal investere i et kabel og et program til styring deraf.
Jeg er blot lidt i tvivl om hvad jeg ville vinde derved, lige pt. indstiller jeg fyret på 3 potmeterere, har sommer/efterår/forårs styring med et juletræs ur (men får dog tilsluttet vandvarmen til el fra næste sommerhalv år.. gider ikke det rensning og bøvl med pillerne i sommerhalv året, så kan det lige så godt passe sig selv, og derved ryger sommerstyringen)
Min aske er som den skal være, fyret køre sig selv, og i kraft af jeg ikke har skiftet pillemærke i 2 år, og der heller ikke er udsigter til jeg gør det forløbigt, så er det også begrænset hvor meget jeg har brug for at stille på det (eller for den sags skyld, vide omkring det - når det jo blot virker).
Hvis jeg skulle skifte var tanken at det er med økonomien for øje, har blot svært ved at gennemskue om jeg rent faktisk ville kunne spare ret meget, da jeg i forvejen synes vores forbrug er tilpas lavt. (god isolering, 126 m3, forbrug omkring 4 ton, inkl opvarming af brugsvand sommeren over)
Så kære fora medlemmer, kan i hjælpe mig med at overbevise mig om hvorvidt det kan svare sig for mig at gå over til computer styring af fyret eller ej. Ved samme lejlighed er jeg også nysgerrig for hvor meget jeg kan bruge min alderende chip til (4.14) kontra hvad en nyere version af chippen kan?
Jeg er pt. ikke hjemme, så kan ikke give jer et præcist svar på hvilket opop jeg har, men det er magen til dette fyr her, og ligeledes en 10kw
http://www.stokerforum.dk/index.php?action=dlattach;topic=2104.0;attach=1847;imagePå forhånd tak for hjælpen.
Daniel