Forfatter Emne: røg i pillemagasinet  (Læst 3628 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Offline noerskov

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
røg i pillemagasinet
« Dato: Okt 18, 2014, 18:09 »
Hej
har i et stykke tid syntes at det lugter lidt af røg i fyrrummet idag har jeg så skiftet pakning mellem brænder og kedel og nu er det en del mere røg der kommer den sender det op igennem smelteslangen og op i magasinet det er pisse træls da fyret står i kælderen nogen ideer til hvad der kan være galt hele brænderen og alt er rengjort idag
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: røg i pillemagasinet
« Svar #1 Dato: Okt 18, 2014, 19:17 »
Hej,

Når røggassen går "baglæns" skyldes det for lidt træk gennem kedlen.
Udiver at det er irriterende er det også farligt pga. risiko for kulilteudslip.

Årsagen til manglende træk gennem kedlen er typisk manglende træk i sjorstenen, men en forkert vendt herd kan også være problemet.

Hvis det er skorstenen, så check for fuglereder i.lign.

Hilsen
Michael

Hej
har i et stykke tid syntes at det lugter lidt af røg i fyrrummet idag har jeg så skiftet pakning mellem brænder og kedel og nu er det en del mere røg der kommer den sender det op igennem smelteslangen og op i magasinet det er pisse træls da fyret står i kælderen nogen ideer til hvad der kan være galt hele brænderen og alt er rengjort idag
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #2 Dato: Okt 18, 2014, 20:45 »
Hej fyret har kørt sommeren over for at lave varmt vand og trækket er egentlig okay den kan da suge pillesmuld igennem trækstabilisator jeg er dog kommet et skridt nærmere en opklaring jeg har idag sat ny smelteslange på og den er stiv af h... til den er nu kortet op så den ikke klemmer og så opdagede jeg at magasinet mere eller mindre stod og trykkede ned på brænderen men jeg syntes dog stadig der kommer en smule røg op i smelteslangen men der er dog lidt positivt i det jeg satte idag en keramisk eltænder i det virker altså :-)
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline noerskov

• Top of the pop
« Svar #3 Dato: Okt 18, 2014, 23:25 »
Så tror jeg fejlen er fundet ved kig i min lille håndskrevne fyrjournal konstaterede jeg at det er tæt på et år siden at kedlen er renset nede ved røgvenderpladerne og der så forfærdeligt ud mildest talt da jeg åbnede var hele semirensen faktisk væk men fik det renset og også den nederste plade i bunden og nu har det kørt lidt tid og umiddelbart ingen røg i magasinet længere og skakt temperatur er faldet 10 grader

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
« Svar #4 Dato: Okt 19, 2014, 07:28 »
Hej,

Godt at du fandt fejlen
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html