Forfatter Emne: overkogssikring gået  (Læst 7848 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline andersch

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-1
overkogssikring gået
« Dato: Okt 02, 2014, 16:50 »
Hej Hvordan kan jeg sr om overkogssikring er gået?  Drn lille prik er rød. Men det ser ikke ud som om at noget er sprunget ud

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: overkogssikring gået
« Svar #1 Dato: Okt 02, 2014, 16:59 »
Det kommer lidt an på hvilken version styring du har og hvordan overkogstermostaten er tilkoblet.
På nyere v7 og v10 styringer er der en særskilt indgang til overkogstermosteten og så kan man se i displayet når/hvis den er udkoblet.
På ældre v7 og v10 styringer samt på v4, v5 og v6 styringer går 230 VAC gennem overkogstermostaten til styringen, og så forsvinder al strømmen til styringen hvis den udkobler.

Hilsen
Michael

Hej Hvordan kan jeg sr om overkogssikring er gået?  Drn lille prik er rød. Men det ser ikke ud som om at noget er sprunget ud
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline SKM

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
« Svar #2 Dato: Okt 02, 2014, 17:01 »
Du skruer hætten af, og giver "den røde dut" et solidt klem med et passende værktøj. Måske høres et lille "klik", og det betyder at du har power igen O0

Alternativt kan du måle om du har samme spænding på både "C" og "2"... Har du 220V på begge sider (i forhold til nul), så er der gennemgang, og der burde være forsyning til din styring...

Mvh Steffen
Mvh Steffen

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +32/-3
« Svar #3 Dato: Okt 02, 2014, 22:30 »
Overkogningssikringen skal have et ganske KRAFTIGT tryk når den skal genindkobles - det skal min i hvert fald. Jeg var også lidt på herrens mark første gang jeg havnede i situationen.
Min kobler ud ved ca. 85 grader og jeg synes måske det er lige lavt nok. Derfor hvis man ønsker at justere indstillingen til fx. 90 grader - skal der så drejes med eller mod uret ?

/Frank

« Senest Redigeret: Okt 02, 2014, 22:31 af Frank Chr. »

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +174/-24
    • mit fyr
« Svar #4 Dato: Okt 03, 2014, 07:45 »
En overkogssikring kan normalt ikke justeres, så du skal nok have fat i en ny.

Kenneth
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #5 Dato: Okt 07, 2014, 16:17 »
Okay, det troede jeg ellers. Den er helt ny kun et år gammel. Nu gider jeg ikke lige at bøvle med det nu - men sidst jeg havde den af, det var vel sent sidste efterår, da den første gang slog fra, forekommer det mig da der var et eller andet der kunne drejes på, måske husker jeg forkert.  :)
Hvornår og ved hvilken temperatur burde den helst koble fra ?

/Frank

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
« Svar #6 Dato: Okt 07, 2014, 16:49 »
Hej Frank,

85-90oC er helt fint  ;)
Tænk på at mange steder vil udkobling af overkogstermostat medføre at også pumpen stopper.
Det giver en del eftervarme i kedlen som helst ikke skulle komme op op kogepunktet.

Hilsen
Michael

Okay, det troede jeg ellers. Den er helt ny kun et år gammel. Nu gider jeg ikke lige at bøvle med det nu - men sidst jeg havde den af, det var vel sent sidste efterår, da den første gang slog fra, forekommer det mig da der var et eller andet der kunne drejes på, måske husker jeg forkert.  :)
Hvornår og ved hvilken temperatur burde den helst koble fra ?

/Frank
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #7 Dato: Okt 07, 2014, 18:00 »
Tak for svaret.
Jo pumpen standser også her når den kobler ud. (måske det burde ændres, så pumpen aut. fortsætter en tid derefter). ;)
Mit fyr er sat til en kedeltemperatur på 70 grader + dif 15 over - det er måske lidt i overkanten?
For tiden har jeg "løst" det lille problem, ved at sætte pumpe hastigheden op fra auto. til plus 3 streger. Så kedlen hurtigere kan komme af med varmen ved skift fra vvb til rumvarme. Modsat er der så det andet lille problem at kedeltemperaturen falder helt ned til 45 grader inden fyret for alvor kommer i gang igen. Ved godt det er små bagateller.. og det kan helt sikkert nok også justeres ud af.      ^-^

/Frank

Offline N P K

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +15/-1
« Svar #8 Dato: Okt 07, 2014, 18:21 »
Tak for svaret.
Jo pumpen standser også her når den kobler ud. (måske det burde ændres, så pumpen aut. fortsætter en tid derefter). ;)
Mit fyr er sat til en kedeltemperatur på 70 grader + dif 15 over - det er måske lidt i overkanten?
For tiden har jeg "løst" det lille problem, ved at sætte pumpe hastigheden op fra auto. til plus 3 streger. Så kedlen hurtigere kan komme af med varmen ved skift fra vvb til rumvarme. Modsat er der så det andet lille problem at kedeltemperaturen falder helt ned til 45 grader inden fyret for alvor kommer i gang igen. Ved godt det er små bagateller.. og det kan helt sikkert nok også justeres ud af.      ^-^

/Frank

15 grader over i diff er helt fint

Men at kedlen falder til 45 grader efter vvb drift er vel ikke ok?
Det syntes jeg ihvertfald ikke
Måske du skal køre med en lidt mere aggressiv pi regulering
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #9 Dato: Okt 07, 2014, 18:43 »
Faktisk er P sat til 5,0 og I til 0,20 - det gjorde jeg allerede i starten af sidste vinter - mener fyret blev leveret med en indstilling der hed omtrent P=2,5 og I=0,20 e.lign. - synes dengang det var alt for træg.

/Frank