Forfatter Emne: overkogningstermostat styring V 7.0xx  (Læst 4323 gange)

0 Medlemmer og 5 Gæster læser dette emne.

Offline campo

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
overkogningstermostat styring V 7.0xx
« Dato: Sep 08, 2014, 19:24 »
hej, har lige fået ombyttet styring 6. xx til ny 7.0xx med direkte LAN. Strømforsyning permanent 220v. hvad med termostat. skal den være strømløs og så bare styre til og fra?

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: overkogningstermostat styring V 7.0xx
« Svar #1 Dato: Sep 09, 2014, 05:39 »
Hej,

På de nye styringer er der klemmer på printet til overkogs termostaten, så man ikke behøver at sætte den i serie med 230 VAC forsyningen.
Så vidt jeg husker hedder klemmerne "C" og " T2", hvortil du blot skal tilslutte overkogs termostaten som en brydekontakt.
Du kan også montere overkogs termostaten i 230 VAC forsyningen, ligesom du havde det til v6'eren, hvis du synes det er nemmere.

Hilsen
Michael

hej, har lige fået ombyttet styring 6. xx til ny 7.0xx med direkte LAN. Strømforsyning permanent 220v. hvad med termostat. skal den være strømløs og så bare styre til og fra?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1021
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: overkogningstermostat styring V 7.0xx
« Svar #2 Dato: Sep 09, 2014, 06:39 »
Hej,

På de nye styringer er der klemmer på printet til overkogs termostaten, så man ikke behøver at sætte den i serie med 230 VAC forsyningen.
Så vidt jeg husker hedder klemmerne "C" og " T2", hvortil du blot skal tilslutte overkogs termostaten som en brydekontakt.
Du kan også montere overkogs termostaten i 230 VAC forsyningen, ligesom du havde det til v6'eren, hvis du synes det er nemmere.

Hilsen
Michael



hej, har lige fået ombyttet styring 6. xx til ny 7.0xx med direkte LAN. Strømforsyning permanent 220v. hvad med termostat. skal den være strømløs og så bare styre til og fra?

Overkogssikringen skal vel også have jordforbindelse ?
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline dannidines

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 236
  • Respekt optjent: +18/-4
    • dannidines_rtb på stokercloud
Sv: overkogningstermostat styring V 7.0xx
« Svar #3 Dato: Sep 09, 2014, 06:40 »
God morgen de herre,

Tak for sidst MHES, en fornøjelse fra min side.

Et spørgsmål til at tilslutte overkogssikringen på 230 VAC.

Er det ikke netop for at undgå, at overkogssikringen napper strømmen fra styringen såfremt den udløses, ved at lave denne eksterne tilslutning? Fordelen ved denne måde er vel at fyret kan tømme internsnegl og fyre godt op for blæseren = standse det forhold som har overophedt kedlen og stoppe muligheden for tilbagebrænd..

Det er jo bare en spændingsfri indgang, som når udløst skriver noget a la "stoppet pga overkogningssikring," altså ala ext. temp...

Jeg ville nappe strømmen fra min overkogssikring, tilslutte den som MHES skriver og så giver styringen direkte strøm via stikket.

God dag de herre
RTB 10kw
220kg magasin, udvidelsesprint & iltstyring
trådløs rumtermostat
Vejrkompensationskreds
3-vejs VVB prioritering
NBE PELVAC pilleflytning (gl. model med blå styring :( )
90 NBE vacuumsolfanger rør (3x30 manifold)
500L NBE beholder

Varmt vand, rigeligt og piller, ca. 3-3,5 tons/år på 240m2 anno 1966 m. 48mm 3-lags superlavenergi vinduer og 300-350mm stenuld på loftet

3kw solcelleanlæg - på gl. nettomåler ordning, jeg skulle ha' købt større  anlæg inden den mulighed lukkede :)

Offline from

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 75
  • Respekt optjent: +5/-0
    • Mit woody fyr
Sv: overkogningstermostat styring V 7.0xx
« Svar #4 Dato: Sep 09, 2014, 10:39 »
Er det ikke netop for at undgå, at overkogssikringen napper strømmen fra styringen såfremt den udløses, ved at lave denne eksterne tilslutning? Fordelen ved denne måde er vel at fyret kan tømme internsnegl og fyre godt op for blæseren = standse det forhold som har overophedt kedlen og stoppe muligheden for tilbagebrænd..

Det er jo bare en spændingsfri indgang, som når udløst skriver noget a la "stoppet pga overkogningssikring," altså ala ext. temp...

Jeg gætter på at alt strømmen til udgangene er sløjfet igennem overkogssikringen, således at man er sikker på at fyret går ud hvis der er en fejl i styringern (eller på kedelføleren).

Fidusen ved at ikke alt strømmen til fyret bliver afbrudt når overkogssikringen udløses, er at der kan gives en fejlbesked i displayet, istedet for at fyret er helt dødt og samtidigt kan fyret via Stokercloud give besked om at der er noget galt.
Mvh
Morten

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: overkogningstermostat styring V 7.0xx
« Svar #5 Dato: Sep 09, 2014, 20:25 »
Hej Danni,

Tak i lige måde  ;)
...jeps, det var en ren fornøjelse, både turen frem og tilbage samt tiden hos NBE  ;)
...hils farmand  ;)

Du har helt ret i at det bedste er at tilslutte overkogs termostaten på sin egen "indgang", men lovmæssigt er det også ok at bryde 230 VAC.
For mig er det vigtigste at overkogs termostaten monteres, og hvis man er mest "sikker på hånden" ved bare at bruge set-up'et fra den gamle sryring, så fred med det.

Hilsen
Michael

God morgen de herre,

Tak for sidst MHES, en fornøjelse fra min side.

Et spørgsmål til at tilslutte overkogssikringen på 230 VAC.

Er det ikke netop for at undgå, at overkogssikringen napper strømmen fra styringen såfremt den udløses, ved at lave denne eksterne tilslutning? Fordelen ved denne måde er vel at fyret kan tømme internsnegl og fyre godt op for blæseren = standse det forhold som har overophedt kedlen og stoppe muligheden for tilbagebrænd..

Det er jo bare en spændingsfri indgang, som når udløst skriver noget a la "stoppet pga overkogningssikring," altså ala ext. temp...

Jeg ville nappe strømmen fra min overkogssikring, tilslutte den som MHES skriver og så giver styringen direkte strøm via stikket.

God dag de herre
« Senest Redigeret: Sep 10, 2014, 20:58 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline campo

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: overkogningstermostat styring V 7.0xx
« Svar #6 Dato: Sep 10, 2014, 18:17 »
Tak for alle gode svar:). Det kører bare, så jeg glæder mig til at se om det holder..!