Har installeret sådan en fin scotte 16kw i sidste uge, men grundet vejret er det lidt begrænset hvad det har at lave, så har eksperimenteret lidt med lavdrift på den.
Ideen var jo at fyret selv slukker hvis der ikke bruges varme, istedet for at køre med lav blus, men selv når fyret ikke er tilkoblet resten af huset (lukket retur kugle hane, så der ikke er omløb), men kun har sig selv og lidt uisoleret rør at varme, går det meget langsomt med at gå i pause.
Screenshot fra stokercloud vedlagt, jeg endte med at slukke det da det steg med noget der ligner 0.1grad per minut (og åbnede hanen igen, derfor det bratte fald).
Jeg har ikke lavet justering baseret på flamme endnu, leverandørren har ændret lidt opsætninger inden vi fik den, men er ikke nok inde i det til at se om det har nogen indflydelse endnu.
Kan se på stokercloud der er mange andre fyr der enten bruger ur styring eller kører hele dagen til trods for der er 22 grader udenfor.
Jeg kunne naturligvis sætte minimums ydelse op, så den når grænsen og køler af, men er det en god løsning?