Hej,
Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorfor din VVS'er siger som han gør. Men ikke desto mindre tager han fejl - Woody er skam godkendt. Du kan finde attesten, som skorstensfejeren skal skrive under på, på NBE's hjemmeside:
http://www.nordjysk-bioenergi.dk/. Skorstenfejeren godkendte mit Woody-anlæg d. 13/6, og altså dermed efter de nye regler.
Når dit hus nu ikke er kæmpestort, så tror jeg du vil få problemer med at holde liv i Baxi'en i varmt vejr. Woody har elektrisk tænding, så den starter bare af sig selv når der er brug for varme - Baxi skal pausefyre, og det koster piller. Det var i hvert fald mit argument for at vælge Woody, samt at risikoen for tilbagebrand stort set ikke eksisterer på en faldstoker.
Skoda-model... Tjah, det kan diskuteres. Men den er nem at sætte op, reservedele er relativt billige, den kan styres via PC'en, og så er den ikke så dyr. Om den holder i 25 år, det ved ingen. Til gengæld er tilbagebetalingstiden til at overskue. Men jeg vil da indrømme, at anlægget ser lidt mere Storm-P agtigt ud end et "rigtigt" pillefyr.
Jeg kan ikke give dig en pris på opsætning, da jeg valgte at gøre det selv. Der er masser af tegninger, diagrammer og gode råd at hente på nettet, så det er ikke så svært. Ud over fyrets pris har jeg vel købt fittings m.m. for et par tusind.
Der er sikkert mange holdninger til dette emne, og jeg har ikke fyret med piller så længe - men det afholder mig naturligvis ikke fra at spille klog