Ok, når det nu er en Boink så er der en del der er anderleds end ved en Scotte eller Woody.
Derfor grundlæggende har du tre potentiometre på brænderen, ét der bestemmer kedeltemperaturen, ét der bestemmer mætning og ét der bestemmer skorstenstræk (startpunkt og hældning på mætningskurven).
Man kan lidt forsimplet sige at skorstenstræk justerer mætning lav og mætning justerer mætning høj, men det er altså lidt forsimplet.
Det hjælper ikke en pind at justere på output på en Boink, det har absolut ingen indflydelse på noget andet end visning i softwaren
Det der betyder noget er mætning lav og mætning høj, der hhv. angiver mængden af piller ved 10% drift og ved 100% drift samt blæs lav og blæs høj, igen blæs ved 10% drift og blæs ved 100% drift.
Derudover kan du fint trimme PID som rent faktisk er en hel PID-regulator, altså med D-leddet også og ikke som PI-regulatoren som NBE bruger i dag.
Du har dog ingen reel glæde af D-leddet, så det kan du ligeså godt sætte til 0
Du har også renseparametrene at "lege" med, altså blæs ved rens, tid mellem rens og længde af renseblæs.
Hilsen
Michael
Hej Michael,
Jeg er ret sikker på at det er en Boink.
Der sidder også 3 potmetre jeg kan styre på, men der sidder et skjold foran, så det er ikke nemt at komme til dem mens pillefyret er i gang.
Derfor styrer jeg det helst fra software. Tidligere brugte jeg et gratis program, Pillefyr Professional, men jeg har lige købt licens til StokerKontrol som jeg kan se I ofte henviser til.