Hej Tommy,
Nu gætter jeg at du mener at du har sat magnet ventilen til L1 på motorprintet (det på selve brænderen) for L1 i styringen er noget helt andet (ekstern snegl).
Se nu har en v6'er kun to udgange som du selv kan bestemme over, L5 og L6.
Disse to udgange er ofte ført ned til motor printet (brænderen) som L1 - Magnetventil til kompressorrens (typisk K6 i styringen) og L2 -Vandre rist (typisk L5 i styringen).
Jeg kan så forstå at du også har L6 sat til din 2- eller 3-vejs ventil til VVB'en, hvilket jo er dømt til at give problemer.
Hvis du ikke bruger L5 til noget kan du brugen den til enten VVB'en i stedet eller bruge den til kompressorrens.
Men hvis du bruger L5 til f.eks. cirkulationspumpen, ja så er du i problemer.
Som sagt er der kun to ekstra udgange i en v6'er, og det betyder at du maksimalt kan sætte to ting til.
Hvis du altså har brugt L5 allerede til cirkulationspumpen, så må du sætte den til noget andet (f.eks. en almindelig termostat) og derved få L5 ledig til kompressorrens.
Har du ikke brugt L5 til noget, så flyt ledningen til magnetventilen til L2 på motorprintet og brug L5 til kompressorrens.
Hilsen
Michael
Hej, jeg vil tilslutte kompressor til mit storker black star pillefyr NBE 6,82.
Jeg har tilsluttet ledninger til magnetventil i terminal N og L1, fordi at VVB er på L6. Når VVB varmer op, så slår luft-ventilen til og blæser luft ind hele tiden. Det skal den jo ikke. Hvad gør jeg forkert?? Hvad skal jeg trykke på for at aktivere rens?
Tommy