Hej MHES
Det var et tidligere indlæg, hvor du skrev:
En simpel skovlhjuls flowmåler som dem der sælges fra NBE, er komplet ligeglad med medie temperaturen
...den er lige unøjagtig altid
Noget andet gør sig gældende med sin fancy flowmåler, der en en meget bedre enhed
Det fik mig til at tro at der var et andet der var bedre
Hej Leif,
Hvad er der galt med Emils svar ?
...han har jo helt ret
Jeg kan ikke udtrykke det bedre
De flowmåler som NBE (eller deres forhandlere) sælger er helt fine til formålet.
Den aktuelle aftagne effekt i kW er jo bare et øjebliksbillede som ikke rigtigt kan bruges til noget, men derimod r ændringerne i flowet ganske interessante.
Hilsen
Michael
Nu virker mit internet endelig igen, efter at have været nede siden igår
Med hensyn til flowmåler. Hvilken skal man vælge hvis man gerne vil have en der er rimelig nøjagtig ?
Vælg den som er på tilbehørslisten hos din foretrukne pillefyrspusher. Det er ikke nøjagtighed det handler om her, men muligheden for at kunne følge med i flowet i systemet målt i mere eller mindre veldefinerede træskolængder.
Men gør dig selv den tjeneste at sætte et par afspærringshaner på hver side af flowmåleren så du kan pille den ud, uden at skulle tømme hele anlægget for vand. I indløbet på vingehjulsmåleren sidder der en trævlesi, som har det med at stoppe til, hvis ikke der er helt rent i rørene. Det er trods alt lettere at tømme trævlesien for pakgarnsrester end at skulle vikle dem ud af vingehjulet.
Mvh
Emil Mølgaard
Hvis prisen ikke er langt større for en præcis måler vil jeg gerne have det, så man kan se hvad kw der reelt bliver brugt
Update: Mit flow er ret ens mellem fremløb og retur, da reguleringen bare er en hane. Så tror at enten ville flow kunne måles eller ikke
Hej MHES
Kunne virkelig godt bruge et input fra dig, da du er meget inde i dette