Forfatter Emne: reset af styring og opdatering 100468  (Læst 9511 gange)

0 Medlemmer og 6 Gæster læser dette emne.

Offline fnuddi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 127
  • Respekt optjent: +2/-0
reset af styring og opdatering 100468
« Dato: Feb 08, 2014, 15:14 »
når du resetter din styring v10 er det at slukke fyret. styring tændt. trykke på reset knappen 1-10sek, så skulle styringen være resettet til 100432, det var det oprindelige. kan du så lægge 100468 direkte oven på. håber det er sådan, så jeg ikke laver ged i den. er der nogen der vil komme med rettelser til dette hvis det ikke er måden at gøre det på.
grunden til dette er at nbe har sagt at 100468 håndterer fejlen power up watchdog .jeg fik først dette problem da jeg opdaterede til 100467.
de sagde også at det var bedst at resette styringen ikke bare lægge ovenpå.
vil meget gerne have gode råd med denne håndtering. 
bolig 200 m2
Forventet forbrug 4500 kg
16 kw BS1016
Styring V. 10.xx
Iltstyring
uherd
Stålskorsten 130 mm. 1 stk. træk stabilisatorer
http://www.stokercloud.dk/dev/fnuddi.html

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #1 Dato: Feb 08, 2014, 16:05 »
Hej,

Din fremgangsmåde er rigtig MEN...
...husk at gemme alle dine indstillinger før du trykker reset, for ALT resettes.

Jeg synes at den letteste måde at gøre det på er at tage screen-shots af de enkelte sider i StokerCloud og gemme i en fil.
...men selvfølgelig kan blok og papir også bruges  ;)

Hilsen
Michael

når du resetter din styring v10 er det at slukke fyret. styring tændt. trykke på reset knappen 1-10sek, så skulle styringen være resettet til 100432, det var det oprindelige. kan du så lægge 100468 direkte oven på. håber det er sådan, så jeg ikke laver ged i den. er der nogen der vil komme med rettelser til dette hvis det ikke er måden at gøre det på.
grunden til dette er at nbe har sagt at 100468 håndterer fejlen power up watchdog .jeg fik først dette problem da jeg opdaterede til 100467.
de sagde også at det var bedst at resette styringen ikke bare lægge ovenpå.
vil meget gerne have gode råd med denne håndtering.
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Krone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #2 Dato: Feb 08, 2014, 18:22 »
Hej Har du hørt at opdatering skulle hjælpe på  power up watchdog ? jeg har 468 og haft meget BØVL med det op til 20 gange om dagen .....men nu ser det ud som lidt højre temperatur har hjulpet......men 468 er total håbløs ang. IP adresser min smider den hele tiden og det er træls ......det der er rigtigt træls er at NBE ikke magter at svare på mail  :'(

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #3 Dato: Feb 08, 2014, 19:04 »
Jeg tror ikke at hverken "power up watchdog" eller mistet IP-adresse er relateret til software v10.0468
...jeg tror mere at det er hardware relateret og endda højst sandsynligt temperaturafhængigt.

Jeg ved at NBE har brugt (og sikkert stadig bruger) mange resurser på at finde årsagen og løse problemet.

Jeg havde selv problemer med mistet IP-adresse på mit første v10-bundprint, men efter at jeg fik det skiftet har jeg ikke haft problemer, hverken med v10.0468 eller andre versioner.

For lang tid siden havde jeg problemer med "power up watchdog" men det var i en beta-version af v10-softwaren som aldrig har været ude i "offentligheden".

Hilsen
Michael


Hej Har du hørt at opdatering skulle hjælpe på  power up watchdog ? jeg har 468 og haft meget BØVL med det op til 20 gange om dagen .....men nu ser det ud som lidt højre temperatur har hjulpet......men 468 er total håbløs ang. IP adresser min smider den hele tiden og det er træls ......det der er rigtigt træls er at NBE ikke magter at svare på mail  :'(
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline thomas_h

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 108
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #4 Dato: Feb 08, 2014, 20:10 »
Jeg er helt sikker på, Michael har ret her, det er ikke sw, men hw der fejler, jeg fik også ny styring, efter flere andre forsøg, og med den ny hw har den aldrig fejlet, uanset version.

Thomas.


Jeg tror ikke at hverken "power up watchdog" eller mistet IP-adresse er relateret til software v10.0468
...jeg tror mere at det er hardware relateret og endda højst sandsynligt temperaturafhængigt.

Jeg ved at NBE har brugt (og sikkert stadig bruger) mange resurser på at finde årsagen og løse problemet.

Jeg havde selv problemer med mistet IP-adresse på mit første v10-bundprint, men efter at jeg fik det skiftet har jeg ikke haft problemer, hverken med v10.0468 eller andre versioner.

For lang tid siden havde jeg problemer med "power up watchdog" men det var i en beta-version af v10-softwaren som aldrig har været ude i "offentligheden".

Hilsen
Michael


Hej Har du hørt at opdatering skulle hjælpe på  power up watchdog ? jeg har 468 og haft meget BØVL med det op til 20 gange om dagen .....men nu ser det ud som lidt højre temperatur har hjulpet......men 468 er total håbløs ang. IP adresser min smider den hele tiden og det er træls ......det der er rigtigt træls er at NBE ikke magter at svare på mail  :'(
Opvarmer ca. 170 m2
Woody 10 KW, Black Star BS1016
v10.0468
Online fra fyr http://stokercloud.dk/dev/thomas_hu.html

Offline fnuddi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 127
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #5 Dato: Feb 08, 2014, 21:51 »
tak for svarene
jeg tror også at det er hardvare fejl,men Sanistål som det er købt igennem vil ikke dække det på garantien før opdatering 100468 er installeret,da de påstår nbe siger det er løsningen på problemet.jeg ved ikke om det er frækt at spørge dig mhes eller michael  om det er noget i kunne checke op på og så give en melding på.da jeg tror at der er grossister der fosøger at springe over hvor gærdet er lavest
bolig 200 m2
Forventet forbrug 4500 kg
16 kw BS1016
Styring V. 10.xx
Iltstyring
uherd
Stålskorsten 130 mm. 1 stk. træk stabilisatorer
http://www.stokercloud.dk/dev/fnuddi.html

Offline thomas_h

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 108
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #6 Dato: Feb 08, 2014, 21:59 »
Hvorfor ikke bare opdatere skidtet, og så konstatere at det stadig fejler?

Thomas

tak for svarene
jeg tror også at det er hardvare fejl,men Sanistål som det er købt igennem vil ikke dække det på garantien før opdatering 100468 er installeret,da de påstår nbe siger det er løsningen på problemet.jeg ved ikke om det er frækt at spørge dig mhes eller michael  om det er noget i kunne checke op på og så give en melding på.da jeg tror at der er grossister der fosøger at springe over hvor gærdet er lavest
Opvarmer ca. 170 m2
Woody 10 KW, Black Star BS1016
v10.0468
Online fra fyr http://stokercloud.dk/dev/thomas_hu.html

Offline fnuddi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 127
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #7 Dato: Feb 08, 2014, 22:08 »
det vil jeg også gøre i morgen.
grunden til at jeg startede denne tråd var at få hjælp til mit første spørgsmål,og så hvis det virkelig var løsningen så kunne det hjælpe andre
bolig 200 m2
Forventet forbrug 4500 kg
16 kw BS1016
Styring V. 10.xx
Iltstyring
uherd
Stålskorsten 130 mm. 1 stk. træk stabilisatorer
http://www.stokercloud.dk/dev/fnuddi.html

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #8 Dato: Feb 09, 2014, 07:30 »
Hej,

Det Sanistål gør er helt standard også i andre brancher.
Når der findes en nyere software version, så skal der opdateres til den inden "det store reklamations apparat" sættes igang   ;)
...det er standard procedure og følges hver gang, også selv om kunden synes noget andet  ;)


Gær som du bliver bedt om, måske hjælper det og så er du glad uden at skulle skille en hel masse ad, eller også hjælper det ikke og så får du en ny styring uden at skulle diskutere en masse  ;)


Hilsen
Michael



tak for svarene
jeg tror også at det er hardvare fejl,men Sanistål som det er købt igennem vil ikke dække det på garantien før opdatering 100468 er installeret,da de påstår nbe siger det er løsningen på problemet.jeg ved ikke om det er frækt at spørge dig mhes eller michael  om det er noget i kunne checke op på og så give en melding på.da jeg tror at der er grossister der fosøger at springe over hvor gærdet er lavest
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Krone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #9 Dato: Feb 09, 2014, 10:26 »
Tak Michael det var det jeg gerne ville høre.

Jeg modtog for ca. et år siden et fladkabel uden yderlig info jeg ringe til Nordjydsk elektronik( er dem der producere V10) og talte med Jens som fortalte at når denne var monteret ville problemerne være løst, dette gjorde jeg selvfølgelig men det hjalp ikke, kontaktede ham igen og han mente jeg skulle have byttet styringen......men intet skete jeg har sendt mail til både NBE og Nordjydsk Elektronik ingen svare så jeg er lidt på den, problemet er jeg har købt den direkte ved NBE under åbenhus så har ingen andre steder at gå hen :-\

 
[quote author=MHES link=topic=4883.msg39913#msg39913 date=139188
Jeg tror ikke at hverken "power up watchdog" eller mistet IP-adresse er relateret til software v10.0468
...jeg tror mere at det er hardware relateret og endda højst sandsynligt temperaturafhængigt.

Jeg ved at NBE har brugt (og sikkert stadig bruger) mange resurser på at finde årsagen og løse problemet.

Jeg havde selv problemer med mistet IP-adresse på mit første v10-bundprint, men efter at jeg fik det skiftet har jeg ikke haft problemer, hverken med v10.0468 eller andre versioner.

For lang tid siden havde jeg problemer med "power up watchdog" men det var i en beta-version af v10-softwaren som aldrig har været ude i "offentligheden".

Hilsen
Michael


Hej Har du hørt at opdatering skulle hjælpe på  power up watchdog ? jeg har 468 og haft meget BØVL med det op til 20 gange om dagen .....men nu ser det ud som lidt højre temperatur har hjulpet......men 468 er total håbløs ang. IP adresser min smider den hele tiden og det er træls ......det der er rigtigt træls er at NBE ikke magter at svare på mail  :'(
[/quote]

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #10 Dato: Feb 09, 2014, 10:51 »
samme her . Havde problemer med åbenhus styringen tabte ip adr men efter den blev ramt af lynet og skiftet har jeg ikke haft fejl. Ved dog at jens har lavet en anden protokol til renew ip adr i nyere sw så måske hjælper det at opgardere fra 032. Jeg havde ikke så mange udfald på 0467 feks med den gamle styring.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline Krone

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #11 Dato: Feb 09, 2014, 11:34 »
Hej Lamborg Jeg køre med den sidste 10.0468 syndes det er blevet meget dårlige en den forgårende

samme her . Havde problemer med åbenhus styringen tabte ip adr men efter den blev ramt af lynet og skiftet har jeg ikke haft fejl. Ved dog at jens har lavet en anden protokol til renew ip adr i nyere sw så måske hjælper det at opgardere fra 032. Jeg havde ikke så mange udfald på 0467 feks med den gamle styring.

Offline Aerobatic

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 115
  • Respekt optjent: +4/-0
Sv: reset af styring og opdatering 100468
« Svar #12 Dato: Feb 10, 2014, 03:48 »
Har samme problem, styring købt til åbenthus, har skrevet 2 gange til NBE senest for en uge siden, men får ingen svar. Det er ringe service fra NBE :( det burde jo ikke ligefrem være et problem at man har købt hos NBE  :( 

Tak Michael det var det jeg gerne ville høre.

Jeg modtog for ca. et år siden et fladkabel uden yderlig info jeg ringe til Nordjydsk elektronik( er dem der producere V10) og talte med Jens som fortalte at når denne var monteret ville problemerne være løst, dette gjorde jeg selvfølgelig men det hjalp ikke, kontaktede ham igen og han mente jeg skulle have byttet styringen......men intet skete jeg har sendt mail til både NBE og Nordjydsk Elektronik ingen svare så jeg er lidt på den, problemet er jeg har købt den direkte ved NBE under åbenhus så har ingen andre steder at gå hen :-\

 
[quote author=MHES link=topic=4883.msg39913#msg39913 date=139188
Jeg tror ikke at hverken "power up watchdog" eller mistet IP-adresse er relateret til software v10.0468
...jeg tror mere at det er hardware relateret og endda højst sandsynligt temperaturafhængigt.

Jeg ved at NBE har brugt (og sikkert stadig bruger) mange resurser på at finde årsagen og løse problemet.

Jeg havde selv problemer med mistet IP-adresse på mit første v10-bundprint, men efter at jeg fik det skiftet har jeg ikke haft problemer, hverken med v10.0468 eller andre versioner.

For lang tid siden havde jeg problemer med "power up watchdog" men det var i en beta-version af v10-softwaren som aldrig har været ude i "offentligheden".

Hilsen
Michael


Hej Har du hørt at opdatering skulle hjælpe på  power up watchdog ? jeg har 468 og haft meget BØVL med det op til 20 gange om dagen .....men nu ser det ud som lidt højre temperatur har hjulpet......men 468 er total håbløs ang. IP adresser min smider den hele tiden og det er træls ......det der er rigtigt træls er at NBE ikke magter at svare på mail  :'(
[/quote]
/Ulrik

Blackstar BS1016 10kW
800l Akkutank

http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=aviator