Hej Michael
Jeg var lige inde og faldt lige over dette.
Du har selvfølgelig ret, men kommer til at tænke på min forrige fyr "stoker Baxi multi heat 1,5", der gjorde jeg netop det at kiggede på asken på siderne, og regulerede derefter
Det virkede perfekt, men med et pillefyr er det pludselig noget helt andet, som du siger at se på asken i askeskuffen;)
En rigtig god beskrivelse
...blot med den lille hage at man ikke bør justere efter farven på belægninger på kedelsiderne, da disse sagtens kan blive sorte selv ved korrekt forbrænding.
Det er farven på asken i askeskuffen man skal justere efter
Hilsen
Michael
Når du skal stille blæseren ved 10 ,50 og 100 % låser du min og max som du har fundet ud af , så låser du den i 100 % lader den køre 3-4 minutter , så åbner du låget og kikker hurtigt (du kan kun regne med flammen de første sekunder ) blæseren stiller du så flammen er gulligt i spidserne og du lige kan fornemme lidt sort røg spidser ,( hver gang du stiller på blæseren skal den have nogle minutter før du kikker igen ), når du har fundet det rigtige sted skal den have et trin op , så gør du det samme ved 50 og 10 % , hvis det ikke kan køre ved 10 % skal du hæve min ydelsen under snegl , når fyret har kørt et stykke tid , kan du se på kedelsiderne om det er stillet ok , de må ikke være sorte (for lidt luft) men skal have farve som kaffegrums , så er det ok
Ps hold øje med at kedel temp ikke bliver for høj når du stiller blæseren , fyret kan jo ikke regulere når du låser ydelsen