Forfatter Emne: Og der blev lys...  (Læst 7511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: Og der blev lys...
« Svar #15 Dato: Jan 12, 2014, 22:18 »
Så længe brænderen er monteret med smelteslange, så er risikoen for brand udenfor fyret minimal... Sneglen er samtidigt en reservedel der kan købes til brænderen, og monteringen er plug&play, så jeg mener at kunne forsvare denne "modifikation" ;) NBE ændrer jo også løbende på brænderne - de får vel ikke nye godkendelser hver gang?

Så længe sikkerhedsforanstaltninger ikke sættes ud af funktion, så er der vel et spillerum?

Frygter, at der en dag stilles krav om autorisation, for at pille ved sin brænder. Hvad skal vi så skrive om her?
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline herden

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +7/-1
  • alt er et spørgsmål om valg og konsekvenser
Sv: Og der blev lys...
« Svar #16 Dato: Jan 13, 2014, 16:25 »
Så længe brænderen er monteret med smelteslange, så er risikoen for brand udenfor fyret minimal... Sneglen er samtidigt en reservedel der kan købes til brænderen, og monteringen er plug&play, så jeg mener at kunne forsvare denne "modifikation" ;) NBE ændrer jo også løbende på brænderne - de får vel ikke nye godkendelser hver gang?

Så længe sikkerhedsforanstaltninger ikke sættes ud af funktion, så er der vel et spillerum?

Frygter, at der en dag stilles krav om autorisation, for at pille ved sin brænder. Hvad skal vi så skrive om her?

jamen vi er helt enige ;) men desværre er det en sag hvor man kan sige for og imod. med de følger det kan få ved at modificere sit anlæg. men er da selv enig i at det er navlepilleri. men tør ikke satse min økonomiske fremtid på det så er derfor stoppet med MOD.
men syntes det er spændende at følge de forslag og ideer der dukker frem her på forummet.
scotte 10 kw. med sommerrist. kedel passat D14P
styring V10 (10.0522)
trækstabilisator
husareal. 116 kwm i et plan anno 1979
opvarmet værksted 45 kwm
forbrug ca.4.5 tons
isolering. fornuftig med kan forbedres på loft.
nu 200 mm rockwool