Hej,
Ja om du synes at forklaringen er god ved jeg ikke, men jeg har en forklaring
Når man regner med reelle tal (komma tal) har man en begrænsning på det antal decimaler man kan håndtere, og derfor kan man ind imellem komme ud for at man "taber" nogle decimaler under beregninger.
Hvis man så som programmør "glemmer" at lave en afrunding, kan brugeren faktisk se at der mangler lidt
Det er et fænomen som alle microprocessorer, og afhængig af antal "muskler" er det mere eller mindre udtalt.
En billig lomme regner kan vise fejlen hvis man ganger kvardratrod 3 med sig selv, det skulle jo herne give 3' men nogle billige Kina-lommeregnere skriver 2,999999.
I praksis har afrundingsfejlen i dit fyr ikke nogen betydning
Hilsen og go' jul
Michael
Hej
Jeg har lige lavet en pilleafvejning og da jeg tastede resultatet ind og startede fyret op igen
Da fyret når op på de 100% ydelse viser styringen 15,9 kw ? Det er en 16 kw anlæg og det har altid vist 16 kw i 100% ydelse hvad hulen er der sket?
Jeg har lavet en reset og genindlæst version 10.0467 uden det hjalp
Jeg skal lige sige at under indtastning af snegleydelse kom jeg på mystisk vis ind i valg af brænderstørrelse og der var der under de felter hvor man vælger brænder nogle andre felter hvor man kunne vælge woody scotte scotte plus rtb osv
Jeg har aldrig set disse felter før og kan ikke få dem frem igen
Er der nogen som har en forklaring
God jul