Hej.
Jeg har nu opsat fyret som Jannich har beskrevet, og det virker fint. Temperaturen i kedlen styres præcist af vejrkompenseringens korrigering af fremløbet.
Jeg blev lidt overrasket, da jeg fandt ud af, at der faktisk var 5-6 gr. forskel mellem kedeltemperaturen og fremløbstemperaturen på trods af grundig rør- og c.pumpeisolering. Det fik mig til at teste føleren for fejl i dyklommen sammen med kedelføleren, men begge viste efter 2 minutter nøjagtigt samme temperatur. Føleren sidder normalt ca. 70 cm efter kedlen, og jeg flyttede derfor føleren helt hen til udløbet fra kedlen, men med samme resultat som før. Der må være nogle strømninger inde i kedlen som sænker fremløbstemperaturen i forhold til dyklommens placering, eller hur? Lidt pudsigt
Forsøget får mig til at foreslå en ændring af udseendet af billedet på StokerCloud, således kedeltemperaturen flyttes fra placeringen ved c.pumpen over til kedlen, -oven over effekten. Den nuværende placering istedet anvendes til at vise fremløbstemperaturen såfremt der anvendes vejrkompensation. Den "ønskede kedeltemperatur" kunne ligeledes ændres til at udvise værdien efter vejrkompensatorens temperaturkorrigering.
Så nåede jeg lige at få afsendt ønskelisten inden jul
Hilsen
JESPER