Forfatter Emne: Sorte piller  (Læst 23656 gange)

0 Medlemmer og 6 Gæster læser dette emne.

Offline Perfrisk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sorte piller
« Svar #15 Dato: Dec 01, 2013, 17:31 »
Jeg ka se at der er 2 tvivlsspørgsmål. 1. Min snegl kører ikke 6 min. Men ca 9 min. Dog med interval. Er det ok ?  2. Du skriver også at jeg skal sætte skorstens træk til 1. Jeg kan ikke stille skorstens træk på min. Kun på min trækstabilisator!
Når jeg intaster de opstarts fakta du har sendt mig, skal jeg så først ligge de tal ind som står i standart tallene for min 16 kw. De er som tidligere skrevet , de er jo ikke de samme som i min styrings- tavle ?
16 kw Scotte Plus ,Black Star 1016. Med Semirens. Chip 686
Hus 225 m2  ny isoleret  og ind i mellem 70 m2 værksted med 3,6 m til loft.

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1021
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Sorte piller
« Svar #16 Dato: Dec 01, 2013, 18:44 »
Jeg ka se at der er 2 tvivlsspørgsmål. 1. Min snegl kører ikke 6 min. Men ca 9 min. Dog med interval. Er det ok ?  2. Du skriver også at jeg skal sætte skorstens træk til 1. Jeg kan ikke stille skorstens træk på min. Kun på min trækstabilisator!
Når jeg intaster de opstarts fakta du har sendt mig, skal jeg så først ligge de tal ind som står i standart tallene for min 16 kw. De er som tidligere skrevet , de er jo ikke de samme som i min styrings- tavle ?

Du skal stille på min ydelse
I din styring findes begrebet skorstenstræk ikke men min ydelse gør det samme
Den måde styringen laver 6 min afvejning på er for at efterligne alm drift der står måske 9 min i displayet men nogle af de 9 min holder den pause så den køre ikke mere end 6 min
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Perfrisk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sorte piller
« Svar #17 Dato: Dec 02, 2013, 16:54 »
Ok skal min. Ydelse så stå på 1?
Mine PI tal står på 2,5 og 0,05 , men i standart tallene står der 1,2 og 0,1.   Skal jeg rette alle tallene ind efter standart tallene før jeg begynder forfra med udvejning osv.
Hvis jeg skal rette i mætningen, som også står forkert, hvordan låser jeg så den op?  så jeg kan rette i den ? Den er jo låst! :-[
Mvh Per
16 kw Scotte Plus ,Black Star 1016. Med Semirens. Chip 686
Hus 225 m2  ny isoleret  og ind i mellem 70 m2 værksted med 3,6 m til loft.

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1021
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Sorte piller
« Svar #18 Dato: Dec 02, 2013, 17:21 »
Ok skal min. Ydelse så stå på 1?
Mine PI tal står på 2,5 og 0,05 , men i standart tallene står der 1,2 og 0,1.   Skal jeg rette alle tallene ind efter standart tallene før jeg begynder forfra med udvejning osv.
Hvis jeg skal rette i mætningen, som også står forkert, hvordan låser jeg så den op?  så jeg kan rette i den ? Den er jo låst! :-[
Mvh Per

Din min ydelse skal stå så der kan holdes en ordentlig flamme i 10% drift så fyret ikke går i stå om det 1 eller 3 er ikke til at sige men prøv med 1 og hvis flammen i 10% drift er fin er det der den skal stå
Hvis flammen er ved at gå ud skal du hæve min ydelse og hvis den er for voldsom skal du sænke min ydelse
Men husk at lås fyret på 10% når du stiller det
Hvis din pi regulering er ok er der ingen grund til at pille ved det
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Perfrisk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sorte piller
« Svar #19 Dato: Dec 02, 2013, 18:44 »
Ok tak. Men jeg ved ikke om min PI er som den skal være, fyret har endnu slet ikke kørt ordenligt , selv om det er 2 mdr siden det blev monteret.

Men er det ikke en ide at jeg stiller alle tallene som det står i standart tallene???

Hvis jeg skal regulere mætningen. Hvordan åbner jeg den så ??? den er jo låst
16 kw Scotte Plus ,Black Star 1016. Med Semirens. Chip 686
Hus 225 m2  ny isoleret  og ind i mellem 70 m2 værksted med 3,6 m til loft.

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1021
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Sorte piller
« Svar #20 Dato: Dec 02, 2013, 19:07 »
Ok tak. Men jeg ved ikke om min PI er som den skal være, fyret har endnu slet ikke kørt ordenligt , selv om det er 2 mdr siden det blev monteret.

Men er det ikke en ide at jeg stiller alle tallene som det står i standart tallene???

Hvis jeg skal regulere mætningen. Hvordan åbner jeg den så ??? den er jo låst

Du skal ikke justere mætning det gør autoberegning selv når du taster den mængde ind du får når du laver en 6 min afvejning af ekstern snegl
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Perfrisk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sorte piller
« Svar #21 Dato: Dec 02, 2013, 19:15 »
Ok så !!
Skal jeg stille alle tallene styretavlen efter standart tallene for version 6,86??  ;D
16 kw Scotte Plus ,Black Star 1016. Med Semirens. Chip 686
Hus 225 m2  ny isoleret  og ind i mellem 70 m2 værksted med 3,6 m til loft.

Offline N P K

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1021
  • Respekt optjent: +15/-1
Sv: Sorte piller
« Svar #22 Dato: Dec 02, 2013, 19:26 »
Ok så !!
Skal jeg stille alle tallene styretavlen efter standart tallene for version 6,86??  ;D

Det ville være et godt sted at starte
Stil ihvertfald blæser til standard inden du begynder at justere min ydelse
Men om din pi skal stå standard er svært at sige men det betyder heller ikke noget for justering af min ydelse

Kig evt på mhes.dk der er nogle gode vejledninger til forbrænding og meget andet
Husk blot at hvis der står noget om skorstenstræk er det = min ydelse på din styring men det har samme virkning på fyret nemlig det at hvis du hæver min ydelse/skorstenstræk gives der flere piller i lavlast drift
Scotte 16kw blackstar m semirens
Kompressorrens
Vvb priotering 2 vejs
ekstern temperatur føler
U-herd med skamol
V7 styring
https://stokercloud.dk/dev/mnk.html

Offline Perfrisk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sorte piller
« Svar #23 Dato: Dec 10, 2013, 21:04 »
Hej igen !! Jeg mosler stadig, jeg har prøvet at grund indstille et par gange og det er også gået lidt bedre , den har samlet brændt i næsten to døgn uden at gå ud , Jubiii ,

1. Skal jeg bestille en åben herd, da den jeg har laver slagger??? Det er den lukkede med skamolsten jeg har.

1,a Kan jeg pille Skamolstenen af for at få mindre turbulens og slagger ?

2. Kan jeg indstille ydelsen seperat på lav, mellem og høj ydelse , så jeg feks har ydelse 2 på 10% og ydelse 1 på 50 og 100%  , jeg kan ikke få ordentlig flamme på 10% , men alt for voldsom på 50 og 100%

3. Hvad er det der bestemmer mængden af piller i en autoberegning?  Hvorfor siger den nogen gange 1950 går og en senere udvejning feks 1400 gr. ??
Hvis tallet er stort betyder det så et større forbrug af piller?

4. Skal jeg forstå det sådan at jeg kan få mit fyr online , så der er experter der holder fyret kørende og hvis, hvad gør jeg så??








16 kw Scotte Plus ,Black Star 1016. Med Semirens. Chip 686
Hus 225 m2  ny isoleret  og ind i mellem 70 m2 værksted med 3,6 m til loft.

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Sorte piller
« Svar #24 Dato: Dec 10, 2013, 21:58 »
1 jeg ville bruge de få hundrede kr på en sommer herde det ville du ikke fortryde  ^-^
2 Brug ikke mere tid på den sæt en anden herde i og indstl den .
3 Du kan ikke justere mængden ved lav ,mellem og høj , men den skal bare have noget mere luft ved mellen og høj
4 Ja du kan få det online , du skal have have monteret et kabel fra styringen til en pc .
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline Perfrisk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sorte piller
« Svar #25 Dato: Dec 10, 2013, 22:51 »
Hej Bjarne
Du skriver at jeg ikke kan justere forskelligt på lav ml. Og høj . Problemet er at den giver så meget flamme på ml. Og høj at , flammen drejer rundt nede i kedlen, så den lignet stort snoet tyrkisk overskæg!! Og at det ikke er nok bare at give mere luft. Jeg har været helt oppe på over 50 i luft ved 100% og stadig er det en meget voldsom flamme og slet ikke som på de fine videoer fra NBE .

Kan jeg evt. indstille på max kw . Feks fra 16kw og ned til evt 13 kw. Måske har jeg slet ikke brug for de mange kw??
Hvis jeg kan det , skal jeg så Starte helt forfra med indstillingen lav ml. Og høj igen , men så bare med 13 kw.

Hvad er det der bestemmer mængden af piller i autoberegningen. Hvis tallet er stort betyder det så et større forbrug af piller ?
16 kw Scotte Plus ,Black Star 1016. Med Semirens. Chip 686
Hus 225 m2  ny isoleret  og ind i mellem 70 m2 værksted med 3,6 m til loft.

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: Sorte piller
« Svar #26 Dato: Dec 10, 2013, 23:52 »
Du kan kun justere mængden af piller i skorstenstræk eller på nye vers 6 syringer min ydelse som ligger under sneglydelse men det er kun mængden mellem 10 og 50 %
Du skal prøve og lave 3 afvejninger og tage gennemsnittet , de skal gerne være meget ens ,hvis ikke kan problemet være uens piller ,feks nogle der er meget lange . hvis det er ok  så stille du luften ved 10,50 og 100 % så skal det passe , den vil bruge de piller den skal bruge for at holde kedeltemp næsten lige meget hvad du stiller snegl ydelsen til , den bruger ydelsen for at vide hvor meget luft den skal give i de forskellige trin
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Sorte piller
« Svar #27 Dato: Dec 11, 2013, 05:33 »
Hej,

Jeps, du kan stille max effekt ned til noget mindre, og derved bliver pilledoseringen i hhv. midt og høj reduceret   ;)
Derefter skal du selvfølgelig lave en justering af blæser indstilingerne igen.

Hilsen
Michael

Hej Bjarne
Du skriver at jeg ikke kan justere forskelligt på lav ml. Og høj . Problemet er at den giver så meget flamme på ml. Og høj at , flammen drejer rundt nede i kedlen, så den lignet stort snoet tyrkisk overskæg!! Og at det ikke er nok bare at give mere luft. Jeg har været helt oppe på over 50 i luft ved 100% og stadig er det en meget voldsom flamme og slet ikke som på de fine videoer fra NBE .

Kan jeg evt. indstille på max kw . Feks fra 16kw og ned til evt 13 kw. Måske har jeg slet ikke brug for de mange kw??
Hvis jeg kan det , skal jeg så Starte helt forfra med indstillingen lav ml. Og høj igen , men så bare med 13 kw.

Hvad er det der bestemmer mængden af piller i autoberegningen. Hvis tallet er stort betyder det så et større forbrug af piller ?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Perfrisk

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 18
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Sorte piller
« Svar #28 Dato: Dec 11, 2013, 18:04 »
Hej igen
Jeg brænder nu med 12 kw i effekt og jeg syntes at det ser bedre ud!!  Jeg syntes dog stadig at der er stor flamme i forhold til at den feks ligger på 30%    Jeg har pillet Skamolstenen af indtil jeg får min sommer herd. 
.  Når jeg kigger ned på herden  ved feks. 30 % er den fyldt helt op med piller , altså
ca 8 - 10 cm pillelag.  Er det rigtigt??

Mht P I D reguleringen  skal det så forstås på den måde at, det er den der regulerer tempoet som fyret  reagere på' i forhold til temperatur svingninger ,  hvis jeg feks. Skal i bad og dørene bliver åbnet for fuld piv og temperaturen i huset pludselig daler voldsomt , så skal fyret reagere hurtig og lave noget varme i en fart?? 

Mvh Per
16 kw Scotte Plus ,Black Star 1016. Med Semirens. Chip 686
Hus 225 m2  ny isoleret  og ind i mellem 70 m2 værksted med 3,6 m til loft.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Sorte piller
« Svar #29 Dato: Dec 11, 2013, 19:01 »
Du har forstået PI-reguleringen rigtigt  ;)

Hilsen
Michael

Hej igen
Jeg brænder nu med 12 kw i effekt og jeg syntes at det ser bedre ud!!  Jeg syntes dog stadig at der er stor flamme i forhold til at den feks ligger på 30%    Jeg har pillet Skamolstenen af indtil jeg får min sommer herd. 
.  Når jeg kigger ned på herden  ved feks. 30 % er den fyldt helt op med piller , altså
ca 8 - 10 cm pillelag.  Er det rigtigt??

Mht P I D reguleringen  skal det så forstås på den måde at, det er den der regulerer tempoet som fyret  reagere på' i forhold til temperatur svingninger ,  hvis jeg feks. Skal i bad og dørene bliver åbnet for fuld piv og temperaturen i huset pludselig daler voldsomt , så skal fyret reagere hurtig og lave noget varme i en fart?? 

Mvh Per
« Senest Redigeret: Dec 11, 2013, 19:40 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html