Forfatter Emne: Trådløs termostat------Hjælp  (Læst 3139 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline philipsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Trådløs termostat------Hjælp
« Dato: Okt 21, 2013, 11:09 »
Hej

Jeg har brugt en trådløs termostat til at styre temp. indenfor, men sidste år oplevede jeg at jeg fik for tør luft, idet radiatorene blev meget varme når fyret slog til.

Jeg har derfor i år investeret i elektroniske termostater til alle mine radiatorer med henblik på fyret skal køre konstant, så jeg holder en konstant temp, og måske derved undgår for tør en luft.

Nu er mit problem at jeg ikke kan få fyret til at forstå at den trådløse termostat, skal sættes ud af spillet her i vintermånederne, har sågar prøvet at afmontere enheden på fyret, og sat en lus som der er originalt.

Men fyret siger stadig det et stoppet af ekst. enhed.

Hvad er det lige jeg gør galt ?

Det er et scottefyr med styringsversion 6.78

Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen indstilling i styrringen på scotte som deaktiverer termostaten.


Hjælp hjælp hjælp

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7626
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: Trådløs termostat------Hjælp
« Svar #1 Dato: Okt 21, 2013, 11:52 »
Det lyder mest som om at lusen ikke har rigtig forbindelse i terminalerne.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline kasper

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Trådløs termostat------Hjælp
« Svar #2 Dato: Okt 21, 2013, 12:06 »
Du kan jo også bruge den trådløse som en slags "fjernbetjening", altså skrue den op på fuld skrald så vil fyret jo køre konstant, idet at den aldrig vil opnå den temperatur. Og så kan du slukke fyret fra stuen af også, hvis det er aktuelt.

Offline philipsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Trådløs termostat------Hjælp
« Svar #3 Dato: Okt 21, 2013, 16:49 »
Det lyder mest som om at lusen ikke har rigtig forbindelse i terminalerne.

Der må da være en indstilling på fyret, så man ikke 2 gange om året skal af og påmontere trådløs termostat......

Offline philipsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Trådløs termostat------Hjælp
« Svar #4 Dato: Okt 21, 2013, 16:51 »
Du kan jo også bruge den trådløse som en slags "fjernbetjening", altså skrue den op på fuld skrald så vil fyret jo køre konstant, idet at den aldrig vil opnå den temperatur. Og så kan du slukke fyret fra stuen af også, hvis det er aktuelt.

Det kunne man jo i teorien godt, men skulle jo mene at der er en indstilling der skulle kunne slå ekst. føler fra...

Offline MrMoelgaard

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +12/-1
    • Buzz
Sv: Trådløs termostat------Hjælp
« Svar #5 Dato: Okt 21, 2013, 18:16 »
I v7/v10 er det muligt at slå ekstern kontakt fra. Jeg ved ikke om det også er muligt i v6.

Den måde jeg selv har brugt er at købe en dobbelt kroneafbryder til en 20'er hos Onkel Harald. Den ene sidder parallelt over relæet i den (de) trådløse modtager(e). Den anden sidder i serie. På den måde har jeg mulighed for at vælge on, off eller auto. Hvis den i parallel er sluttet er ext kontakt on uanset hvordan relæet står. Er den brudt bestemmer relæet. Den i serie er så tvangs off når den er brudt. Er den sluttet bestemmer relæet.

Ved ikke om det er noget du kan bruge, men jeg har selv haft glæde af den løsning.

Mvh
Emil Mølgaard
16kW Woody V.10
Blackstar S kedel
VVB styring (2 vejs), Pumpestyring, Ultrasonisk flowmåler (1l/puls)
Rumtermostat (3 zoner)

Offline philipsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Trådløs termostat------Hjælp
« Svar #6 Dato: Okt 26, 2013, 18:33 »
Tak for svaret, lyder lidt indviklet for mig, men er sikkert en fin løsning (o: