Så genopliver jeg lige min tråd igen
Jeg har fået sat ude temp føler, retur temp og røg temp i min styring. Ikke fordi jeg rigtig ved hvad jeg skal bruge det til, men mere for lir
Meeen efter lidt søgen i dette - for øvrigt - fremragende forum, er jeg nået frem til at min røgtemp helst skal være over 47 grader for at undgå kondensering. Min ligger meget tæt på og svinger fra 48-54 grader. Jeg synes dette er foruroligende tæt på og det skal ikke svinge ret meget for at det går galt. Jeg har åbnet bypass spjældet i semirens helt. Så der er vel ikke meget jeg kan gøre i den forbindelse?
Mht. til retur synes jeg stadig den er meget lav. Det skal siges at min fyr kører meget lavt i drift lige nu, da jeg 1. bruger brændeovnen i huset og 2. åbenbart har et fint isoleret hus. Min alpha 2 pumpe kører på auto, og der er fin varme i hele huset når jeg skruer på radiatorerne. Men er det et problem? Shunten bør vel sørge for at det er den rette temperatur der kommer ind i kedlen således der ikke opstår kondensering.
Ude temp forventer jeg at bruge til vejrkompensering når vi rammer forårets.
Sidst min ikke mindst undrer jeg mig over at selv meget små doser af varmt vand forårsager meget store udsving i min ydelse. Hvis jeg bare skyller en tallerken af i varmt vand og slukker igen ryger ydelsen hurtigt op på 60 % og fremløbstemperaturen falder ned til omkring 55-60. Jeg er blevet svaret tidligere at forbrug avler øget drift, men jeg synes alligevel det er meget voldsomt. Er det normalt?
De bedste hilsner
Jeppe