Det er muligt at brænderen er for stor til dit varmebehov. Jeg har selv en 16kW brænder, men har begrænset den til 10kW. Jeg har nemlig døjet med at reguleringen ramte bunden, med lange perioder på 10% ydelse. Jeg er ikke i tvivl om at jeg burde ha' købt den lille brænder fra starten af til de 185kvm jeg opvarmer.
Men efter jeg har sat den ned til 10kW har det fungeret. Det er ikke optimalt, men det fungerer.
Når det så er sagt, så skal reguleringen stadig kunne levere en mere stabil drift end det du ser. Med mindre der da slet ikke er noget varmeforbrug i dit hus. Eller en prop/luftlomme et sted som forhindrer vandet i at cirkulere.
Som jeg læser dine grafer, så bliver der tændt op, den får en spand kul og stiger støt til 100% ydelse for at komme op på de 70grader i kedeltemperatur. Når der så er gået en 10 minutters tid på 100%, så når kedeltemperaturen op, og reguleringen træder i kraft. Den skruer ned for effekten, men får ikke lov til at skrue hurtigt nok ned. Temperaturen stiger stadig. Når effekten når ned på 10% er det for sent. Kedeltemperaturen er så tæt på max (70+15) at der ikke skal meget ændring i varmeaftaget til inden det går galt.
Ved, forsøgsvis, at ændre max effekten til 70% (på min ligger max/min ydelse under Vejr på Stokercloud. Det er dem du bruger når du låser i 10, 50 og 100% under blæsertrim) får du fjernet nogle af de spidser hvor den gasser op til 100%.
Mvh
Emil Mølgaard