Jeg er ikke helt skråsikker men der er vist noget med at dos er lavet om i de win udgaver, og det er der konflikterne begynder.
Og så er der nogle af usb adapterne der ikke virker på de nye win programmer, men kan fungere på de gamle
På den måde kan man blive totalt rundforvirret.
Vent på Jens.
Jeg tror jeg er havnet i hans spamfilter, jeg kan se andre steder der er liv i ham
Ja jeg lever, og nej ikke på en sydhavsø :-) Ved ikke hvor den er endt, kan ikke lige umiddelbart finde den.
Problemet med USB-seriel adapterne er ofte når man flytter fra XP til Windows Vista/7/8. De ser ud til at virke, men det snyder det gør det ikke ordenligt. Og det næste problem er så at man kan få dem til at virke med andet udstyr, og det er så igen noget med telegram længderne. Jeg har lavet en test med en problem adapter, skrevet et program i 4 forskellige sprog som sender i forskellige længder. Med små telegramlængder, ingen problemer kunne køre i ugevis, men med længere længder så på et eller andet tidspunkt, det kan være timer/dage, så crasher driveren til adapteren og hiver ofte det med som bruger den. I testen prøvede jeg også at sende lange telegrammer, med det samme indhold... ingen problemer crashede aldrig, så det kan også være en kombination af længde/indhold, og det er stensikkert det er driveren der går i ged, og ikke bare med StokerKontrol med hvad som helst.
Nå, men hvad er det du oplever, måske er det slet ikke adapteren, send mig lige en log fra StokerKontrol når det går ned og send en mail med det, så kigger jeg på det. Hvis det slet ikke vil starte op, ja så er det noget andet der sker.
God aften.
Mvh. Jens