Forfatter Emne: Scotte Mini 10 eller 16 kw...?  (Læst 31499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kirkholt

• Beta tester
  • Guru
  • *
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Scotte Mini 10 eller 16 kw...?
« Svar #15 Dato: Jul 29, 2013, 07:58 »
Hej Frank

Tillykke med valget af pillefyr.  Jeg har flg. gode råd:

Min erfaring er at man kan få svar få alt vedr. fyret på dette forum, på få timer, også i weekenden

Køb fyret med en version 10 styring. Den er mere fleksibel og har flere tilslutningsmuligheder en den gamle version 6.

Overvej hvilket tilbehør du gerne vil have på fyret. Det er meget nemmere at lave rørføringen rigtig første gang.
Med hensyn til varmtvandsbeholder (i daglig tale VVB) vil jeg anbefale dig at læse MHES guldkorn her:
http://www.mhes.dk/
Jeg vil klart anbefale kompressorrens.

Sørg for altid at have en ekstra el-tænder og fotosensor liggende i reserve. Eltænderen er en slid-del, der har det med at gå i stykker på de mest uheldige tidspunkter.

mvh

Ole
https://stokercloud.dk/v3/#/kirkholt/main-page
16Kw Woody Comfort v10.0954
Sort NBE komfort kedel
Kompressorrens
3-vejs ventil og VVB

218 m2 villa - 15m fjernvarmerør - Fyr i garage
Årsforbrug ca. 7 ton.

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +32/-3
« Svar #16 Dato: Jul 29, 2013, 11:36 »
Hej Ole

Og tak, osse for tips og gode råd (jeg suger til mig) :) Jo MHES havde den venlighed at sende mig linket i en anden tråd, hvilket jeg er meget taknemlig for.

Update:

Nå men siden sidst har jeg været på visit hos et par glade Scotte bruger her i lokalområdet. En ting (et lille hjertesuk) der springer i øjnene er, der ses et fint lag støv overalt. Min tanke er - er støv et generelt problem med pillefyr med seperart silo - hvad siger andre bruger...? For så må jeg da indrømme jeg er lidt i syv sind, om det måske afligevel ikke bliver Scotte Mini jeg vælger. Bilder mig selv ind (og håber på) denne kompakte model ikke har de samme støv problemer.

NB. eller er det blot en alm. "rengøringsforbi" (undskyld til jer to glade Scotte bruger).  ;)

Forøvrigt har jeg bemærket at forskellige forhandler på nettet ved Scotte Mini angiver pillemagasinets volume til enten 150kg eller 150 liter træpiller. Mon det er en skrivefejl, eller findes magasinet i flere str. ?  Synes de ser ens ud - i hvertfald er det da en hvis forskel.

/Frank

Online michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
« Svar #17 Dato: Jul 29, 2013, 12:06 »
Hej Ole

Og tak, osse for tips og gode råd (jeg suger til mig) :) Jo MHES havde den venlighed at sende mig linket i en anden tråd, hvilket jeg er meget taknemlig for.

Update:

Nå men siden sidst har jeg været på visit hos et par glade Scotte bruger her i lokalområdet. En ting (et lille hjertesuk) der springer i øjnene er, der ses et fint lag støv overalt. Min tanke er - er støv et generelt problem med pillefyr med seperart silo - hvad siger andre bruger...? For så må jeg da indrømme jeg er lidt i syv sind, om det måske afligevel ikke bliver Scotte Mini jeg vælger. Bilder mig selv ind (og håber på) denne kompakte model ikke har de samme støv problemer.

NB. eller er det blot en alm. "rengøringsforbi" (undskyld til jer to glade Scotte bruger).  ;)

Forøvrigt har jeg bemærket at forskellige forhandler på nettet ved Scotte Mini angiver pillemagasinets volume til enten 150kg eller 150 liter træpiller. Mon det er en skrivefejl, eller findes magasinet i flere str. ?  Synes de ser ens ud - i hvertfald er det da en hvis forskel.

/Frank

Støv skyldes ofte at folk ryster sækken, efter at de har hældt piller op i magasinet.
Selve magasin og fyr støver jo ikke, da alt er lukket inde i sneglerør og kedel.
Så støv kommer når der fyldes op, og det skal der jo på alle pillefyr.
Den nemme vej til at fylde op uden støv, er at give sig god tid,
og at skære sækken op når den er nede i magasinet, og så trække den tomme sæk op.

Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #18 Dato: Jul 29, 2013, 14:15 »
Hej Michael

Det har jeg faktisk lige fået bekræftet. Netop hjemvendt fra forhandlerbesøg, her så jeg også et Scotte pillefyr med seperart silo, der var i brug på værkstedet - der var rimelig pænt og nydeligt.

Men efter jeg nu også har fået set Scotte Black Star Mini´en 10 kw "in natura" Er jeg faldet pladask for den - så det bliver helt afgjort den model.

Prisen med hele installationspakken (monteret og køreklar) excl. pumpe og trykbeholder som jeg selv har, men incl. energitilskud på 4.000kr (som jeg ikke viste fandtes)  Total 29.431,25kr. Synes bestemt det i mine øre lyder som et helt iorden tilbud. Mon det kan betale sig at konsulterer andre forhandler. ;)

/Frank

PS.

Samt ikke at forglemme et håndværkerfradrag på 5.000kr til selvangivelsen.

Online michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
« Svar #19 Dato: Jul 29, 2013, 15:11 »
 :)
Jeg er ikke helt sikker på priserne, der skal du ud til forhanlerne.
Kig her http://www.nbe.dk/forhandler/forhandler-liste.html
Når du har spurgt dem alle, er jeg spændt på hvor du handler  ^-^
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #20 Dato: Jul 29, 2013, 16:57 »
Uha... der er godt nok mange - tror jeg melder pas og muligvis blot vælger et par stykker ud, om de kan give et bedre tilbud. Men tak for linket - det er næsten for meget igen  ;)

Får lige en smadder god ide (synes jeg da selv). Hvad om Stokerforum inviterede udvalgte forhandler her ind på en slags top 10 liste med de bedste tilbud - Admin var det ikke noget... ;D

Offline Hedestoker

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
« Svar #21 Dato: Jul 29, 2013, 17:09 »
Du ved godt at det  er NBEs forum ikke, så jeg tror da de laver din gode ide?
« Senest Redigeret: Jul 29, 2013, 17:10 af Hedestoker »
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #22 Dato: Jul 29, 2013, 17:32 »
Hej Allan

For pokker, det viste jeg ikke (håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne - det vil jeg sørme være ked af). 

Men jeg kan se du forstår ideen med sådan en service til bruger og evt. kommende køber. For det er godt nok lidt af en tidsrøver at søge på nettet og indhente seriøse tilbud hjem.

Tror iøvrigt Hedestoker ville være en oplagt kandidat  :)

/Frank

Offline Hedestoker

• Top of the pop
« Svar #23 Dato: Jul 29, 2013, 17:54 »
Hej Allan

For pokker, det viste jeg ikke (håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne - det vil jeg sørme være ked af). 

Men jeg kan se du forstår ideen med sådan en service til bruger og evt. kommende køber. For det er godt nok lidt af en tidsrøver at søge på nettet og indhente seriøse tilbud hjem.

Tror iøvrigt Hedestoker ville være en oplagt kandidat  :)

/Frank
Tror nu ikke der er nogen der bliver sure over det, så skulle de da skamme sig.

Vi kan jo se om vi kan finde ud af en løsning til dig, der skulle jo være gode chancer :)
Jeg har  jo din mail så jeg kontakter dig i morgen hvis det er ok.

Mvh Allan

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #24 Dato: Jul 29, 2013, 18:17 »
Det må du bestemt.  ^-^

Forresten og for god orden skyld. Grunden til at du skulle se bort fra min forespørgelse, er simpelhen dette at jeg har valgt at lade det kommende sælger firma og deres proff. montøre stå for installationen af mit kommende pillefyr - Sådan at det er lev. køreklart.

Måske jeg tager fejl, men jeg havde indtrykket af du kun solgte anlæg til "gør-det-selv" folket.

/Frank 

Offline Ole S

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +25/-4
« Svar #25 Dato: Jul 29, 2013, 20:55 »
Hej Frank
Ved ikke om du er FAST besluttet, men har du plads synes jeg seriøst skulle over en med større magasin. Jovist er minien flot, men 150 kg rækker vel til ca. 5-6 dage for dit vedkommende, når det virkelig er vinter. Jeg ville være voldsomt træt af at skulle påfylde så tit.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #26 Dato: Jul 29, 2013, 21:41 »
Hej Ole

Ja beslutningen er endegyldig - det bliver en Scotte Mini. Og jeg kan fint leve med at påfylde endda hver 4 - 5 dag *. Også set i lyset af at nu har jeg gennem de sidste 27 år dag ud og dag ind hver eneste morgen tændt op i det gl. fastbrændselsfyr. ;)
Faktisk glæder jeg mig næsten som et barn til juleaften - og give mig selv sådan en gave (efter et helt års opsparing) ^-^

* Forresten har jeg fundet ud af at det er en gennerelt fejl at mange forhandler angiver tanken i mini´en til at indeholde 150kg - volumen er på 150 liter, vel ca. godt 100kg træpiller.

/Frank

PS.

Har iøvrigt sendt en mail til Søren Oldenborg/Dvcenter på din anbefaling, med forespørgelse om pris på en komplet installation. (Mon han læser med her på Stokerforum) ;D

Offline levi

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +37/-7
« Svar #27 Dato: Jul 29, 2013, 21:53 »
Hej Ole

Ja beslutningen er endegyldig - det bliver en Scotte Mini. Og jeg kan fint leve med at påfylde endda hver 4 - 5 dag *. Også set i lyset af at nu har jeg gennem de sidste 27 år dag ud og dag ind hver eneste morgen tændt op i det gl. fastbrændselsfyr. ;)
Faktisk glæder jeg mig næsten som et barn til juleaften - og give mig selv sådan en gave (efter et helt års opsparing) ^-^

* Forresten har jeg fundet ud af at det er en gennerelt fejl at mange forhandler angiver tanken i mini´en til at indeholde 150kg - volumen er på 150 liter, vel ca. godt 100kg træpiller.

/Frank

PS.

Har iøvrigt sendt en mail til Søren Oldenborg/Dvcenter på din anbefaling, med forespørgelse om pris på en komplet installation. (Mon han læser med her på Stokerforum) ;D

Jeg læser med overalt  ;)

Hvornår har du sendt den mail ?, - jeg syntes ikke lige jeg har set en med dit navn i ?...

Hvilken mailadd. har du sendt til ?

Offline Hedestoker

• Top of the pop
« Svar #28 Dato: Jul 29, 2013, 21:54 »
Nej den nye tank er 200 liter og ca. 150 kg
Og den gamle er 150 liter og ca. 100 kg.

Allan

Offline Frank Chr.

• Top of the pop
« Svar #29 Dato: Jul 29, 2013, 22:02 »
Hej Levi (det må så være Søren ikke..!) ^-^

He he... til: kontakt@dvcenter.dk

/Frank