Forfatter Emne: skorstenstræk justering og pilleforbrug  (Læst 46110 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #75 Dato: Apr 04, 2013, 16:32 »
Den med de 173 sekunder passer nok jeg har ikke taget tid men den giver slet ikke piller nok når den kører måske 8-10 piller og ikke mere
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #76 Dato: Apr 04, 2013, 16:36 »
den interne kører ca 6 gange i minuttet men det hjælper jo ikke meget når den eksterne kun leverer piller til de 2 første gange den interne kører
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #77 Dato: Apr 04, 2013, 16:45 »
Hej,

Fint nok, men i går skrev du:
den eksterne snegl kører vel 3-5 gange hvor den interne kun kører ca en gang i minuttet og jeg fatter ikke at man ikke kan justere på det
...men det var altså ikke rigtigt  ;)

Når sneglene kører som du beskriver nu, kan du glemme alt om fejlforbundne sneglmotorer og styrings fejl  ;)

Så er vi tilbage til at sneglen (den eksterne) doserer for uens.
På tidligere versioner kunne man selv justere doseringsmængden pr dosering på den eksterne snegl, og det er også min erfaring at de 10 g som den er nu på en 10 kW'er er for lidt.
Det giver meget uens dosering, og noget mellem 25 og 30 g er væsentligt mere stabilt.

Du kan enten gå tilbage til en v6.60 software eller håbe på at NBE snart giver os den justerbare snegldosering tilbage  ;)

Hilsen
Michael

den interne kører ca 6 gange i minuttet men det hjælper jo ikke meget når den eksterne kun leverer piller til de 2 første gange den interne kører
« Senest Redigeret: Apr 04, 2013, 16:46 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #78 Dato: Apr 04, 2013, 16:52 »
Kan man styre doseringen i v10 styringen nej jeg har rodet lidt rundt i det igår med de 2 snegle men den eksterne kører 1 gang hver gang den interne kører ca 6 men nu må det køre som det bedst kan så må jeg jo bare skifte eltænderen når den giver op
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #79 Dato: Apr 04, 2013, 16:56 »
Kan det på nogen som helst måde lade sig gøre at justere sneglens køretid altså hvor mange sekunder den kører hver gang hvis man evt kører uden autoberegning
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #80 Dato: Apr 04, 2013, 17:18 »
Nej, man kan ikke justere sneglens køre tid, heller ikke i v10'eren (endnu  ;) ).

Hilsen
Michael

Kan det på nogen som helst måde lade sig gøre at justere sneglens køretid altså hvor mange sekunder den kører hver gang hvis man evt kører uden autoberegning
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #81 Dato: Apr 04, 2013, 19:56 »
173 sek i off tid på en 10kw med 10gr på kørsel er hvis lidt til den lille side er du sikker på det sek tal Michael ?. En 30kw har 56 sek i off tid og den kører 8,3 sek for at give de 30gr ved 3kw . Ok den brænder så også 3x så meget af . Du kan ikke ændre på X sneglens køretid. Den skal jo kører så og så lang tid for at levere 10gr alt efter tal i auto. Du kan ved at ændre på mætning eller stille op i kw forkorte off tiden men med hvor meget ? Tja ... jeg kan desværre ikke se det i V10 det billde med on/off tid extern snegl er desværre væk i V10 . Det vil jeg frygtelig gerne have tilbage sammen med den mulighed for at stille hvor meget den x sneglen giver i gr. Selom jeg må sige at V10 kører så sødt at det næsten gør ondt :-)
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #82 Dato: Apr 04, 2013, 20:15 »
Hej Claus,

Ja, jeg er ret sikker, men da tallet er fremkommet udfra en beregning skal jeg da gerne checke det med et stop-ur  ;)
...nja, det var tæt på - 169 sek målt med stop-ur  ;)

Så kan vi forhåbentlig blive enig om at der er korrekt når jeg siger at den eksterne snegl kører så ofte som det er nødvendigt, og den interne snegl starter 6 gange pr. minut og kører sammenlagt ligeså mange sekunder pr. minut som den eksterne snegl gør.
...altså multipliceret med faktor 1 for 1000 g/360 sek, 2 for 2000 g/360 sek, 3 for 3000 g/360 sek osv.  ;)

Ikke noget med at både intern og ekstern snegl kører 6 gange pr. minut  ;)

Hilsen
Michael
 
173 sek i off tid på en 10kw med 10gr på kørsel er hvis lidt til den lille side er du sikker på det sek tal Michael ?. En 30kw har 56 sek i off tid og den kører 8,3 sek for at give de 30gr ved 3kw . Ok den brænder så også 3x så meget af . Du kan ikke ændre på X sneglens køretid. Den skal jo kører så og så lang tid for at levere 10gr alt efter tal i auto. Du kan ved at ændre på mætning eller stille op i kw forkorte off tiden men med hvor meget ? Tja ... jeg kan desværre ikke se det i V10 det billde med on/off tid extern snegl er desværre væk i V10 . Det vil jeg frygtelig gerne have tilbage sammen med den mulighed for at stille hvor meget den x sneglen giver i gr. Selom jeg må sige at V10 kører så sødt at det næsten gør ondt :-)
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #83 Dato: Apr 04, 2013, 20:45 »
Hæ hæ.
Jamen vi har ikke været uenige Michael. Tror bare vi snakkede forbi hinanden ang om det var xsnegl eller intern :-) Men nu er vi på samme spor jeg har hele tiden snakket om den interne 6 gange for det var den Noerskov mente kun kørte 1 gang i min. At externe kører forskelligt alt efter har jeg jo allerede arbejdet en del med i mit ligge 6.78 forsøg.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #84 Dato: Apr 06, 2013, 15:11 »
Nu har jeg langt om længe fået det til at køre nogenlunde acceptabelt med et skorstenstræk på 3 så nu kan jeg så begynde at pille lidt ved pid og i da det kører noget voldsomt op og ned i formiddags har den været stoppet 4 gange og startet op en halv time efter men det må kan finjusteres så den kører uden stop for jeg syntes det er for tidligt at køre på sommerdrift og vvs manden har ikke tid før i næste uge til at montere den 3 vejs ventil
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: skorstenstræk justering og pilleforbrug
« Svar #85 Dato: Apr 07, 2013, 17:57 »
Nu ser det ud til at køre sådan rimelig okay også i 10 % den kan lige nøjagtig holde sig igang den går næsten ud når rensen kører en gang pr kvarter men den når at rede den inden det går helt ud og askekage/slagger er der stort set ikke noget af efter 2 døgns drift selvom fyret kører 10 % ca 85 % af tiden jeg har fået det justeret ind nu så jeg kun har 2 måske 3 stop temp i døgnet så nu kan jeg ligesom begynde at se det skønne i et pillefyr  :D men vender nok tilbage med flere dumme spørgsmål senere hen men tak for alles hjælp og gode input
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret