Forfatter Emne: styring, touch eller taster  (Læst 2897 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nejrup

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +1/-0
styring, touch eller taster
« Dato: Mar 09, 2013, 08:56 »
hvilken styring skal man vælge ? den nye touch V10 eller standard styring med pc tilkoblet ?
Woody 10 KW, Black Star BS1016 med semirens
Chip 6.82.
varmvands beh. termostat styret.
gulvvarme man. styret med blandesløjfe og flowmåler

Offline from

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 75
  • Respekt optjent: +5/-0
    • Mit woody fyr
Sv: styring, touch eller taster
« Svar #1 Dato: Mar 09, 2013, 09:48 »
Er der varmt i dit fyrrum?

Jeg har opgraderet til V10 styring og har faktisk fortrudt, da styringen er temmelig ustabil og jo koldere i fyrrummet jo værre bliver det.
Min svoger har et velisoleret fyrrum hvor der er 15-18 grader varmt, og han har ingen problemer.
Mvh
Morten

Offline pillefinger

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 372
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: styring, touch eller taster
« Svar #2 Dato: Mar 09, 2013, 16:29 »
Der er koldt i mit fyrrum det har ikke påvirket min V10 styring.

I mit Job rejser jeg af og til, sidder lige nu i Kina og har mulighed for at følge med i "fjernvarmen" der hjemme.
Har den mulighed at regulere fyret i samråd med dem der hjemme, og det uden at have en pc til at køre hele tiden da styringen er koblet direkte på nettet.
Mht opdateringer, hentes de via styring/nettet så du slipper for at skulle købe chip og skifte den.

jeg ville ikke være i tvivl, hvis jeg stod og skulle vælge så blev det V10...
Med venlig hilsen
Torben
10 kw scotte på BAXI MB SOLO. V7  - Trækstabilisator.
175 kvm + 40 kvm værksted
https://stokercloud.dk/v3/#/V7sport/main-page
Version 7.0680

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: styring, touch eller taster
« Svar #3 Dato: Mar 09, 2013, 16:52 »
Man behøver jo ikke og få ny styring hvis den man har køre godt nok  ;)jeg er fint tilfreds med min 6.73 og har ikke tænkt og skifte til v10 , min er godt gennemprøvet for børnesydomme og nem og finde ud af , det er lidt som og købe en bil med lidt eller meget udstyr , når de kører ud af vejen er der ikke den store forskel kun i prisen  ;) men det er da smart lide og kunne se til fyret fra Kina  ^-^ hvis man har brug for det .
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4499
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: styring, touch eller taster
« Svar #4 Dato: Mar 09, 2013, 18:17 »
hvilken styring skal man vælge ? den nye touch V10 eller standard styring med pc tilkoblet ?

Hvis du alligevel ønsker at have en PC kørende, så ville jeg vælge en V10, altså den med touch. Jeg syntes at fornemme at kuldeproblemet så småt er ved at være løst med de sidste opdateringer. Computeren fylder, og bruger strøm.

Interfacet ville jeg ikke undvære, det var jo faktisk interfacet der var skyld i TwinHeatens alt for tidlige død ;D

Yderligere fordel ved V10 er at der er flere ind og udgange, det savner jeg lidt. Jeg har alt i brug og savner "Alarm" udgangen. Som alarm bruger jeg den driftstermostat der er sammenbygget med overkog, men det virker jo kun om vinteren hvor fyret kører konstant, ellers er der jo mange alarmer om sommeren.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html