Forfatter Emne: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %  (Læst 22391 gange)

0 Medlemmer og 5 Gæster læser dette emne.

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #15 Dato: Feb 28, 2013, 18:14 »
scottedor jeg har jo trækstabilisator på selvom skorstensfejeren sagde at den skal væk og den bliver der indtil han bliver stående til den er pillet af det er den model fyr hvor tanken er sammenbygget med fyret og der er ikke smuld i pillerne ikke noget af betydning ihvertfald og de virker gode og tørre den har jo ikke engang rykket 75 kg piller igennem endnu har godt nok på fornemmelsen at det er sneglen der ikke giver nok det er også derfor jeg må køre blæseren så lavt ned for at den brænder ordentligt men hvad kan man gøre kan man selv justere på hvor meget den snegl skal give når man kører på autoberegning
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #16 Dato: Feb 28, 2013, 18:22 »
Hvad hedder den vers styring du har ? den skriver det i styringen når man slukker for fyret og så tænder igen ( strømmen fra og til )
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #17 Dato: Feb 28, 2013, 18:25 »
kan jeg bare slukke på kontakten når jeg har holdt pil ned inde til den stopper
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #18 Dato: Feb 28, 2013, 18:31 »
Ja
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #19 Dato: Feb 28, 2013, 19:15 »
Det er version 6,79 jeg kiggede lige ned i kedlen og opdagede at den er helt lysegrå og der sidder et helt lag nærmest meget fint støv på den skamolfætter er det normalt
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #20 Dato: Feb 28, 2013, 19:53 »
Det gør ikke noget den er grå , det du skal se på er at asken er som lidt grålig kaffegrums så brænder den det rigtigt , ,jeg kan ikke forstå at den snegl ikke giver flere piller på 6 min , hvem har samlet det og sat det op ? er det nogle der har styr på det ?
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #21 Dato: Feb 28, 2013, 20:04 »
Ja det er en af mine kammerater der har sat det op han er vvs mand de sætter mange op af dem selve pilletank og snegl var samlet da det kom fra fabrikken men jeg forstår heller ikke at den ikke giver mere og jeg er ikke meget for at begynde at ændre på det med sneglen men et eller andet skal der da gøres men kan det være pillerne der er så lette selvom de føles hårde nok
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7626
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #22 Dato: Feb 28, 2013, 20:16 »
Din afvejning er ok.
I må ikke sammenligne en snegl fra en sammenbygget model, med en løs snegl til et stort magasin.
Kvaliteten af dine træpiller er måske ikke helt god.
Derfor skal du hæve min. effekten indtil bålet er stabilt.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #23 Dato: Feb 28, 2013, 20:24 »
Så må den køre som den gør til de nye piller kommer et helt tredje spørgsmål i denne tråd hvor lang tid kan jeres fyr køre inden i skal rense herden den af min har jeg været nødt til at rense 3 gange de sidste 3 dage da der sætter sig så meget aske at jeg ser det som et problem for en halv time siden sad der ca et 4 cm lag på hele herden og denne gang var det sådan lidt hårdt i det de andre gange har det været løs aske jeg er godt nok træt af det hvis jeg skal gøre det hver dag for så bliver der lavet lavet kompressorrens
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline Paw

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1210
  • Respekt optjent: +36/-6
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #24 Dato: Feb 28, 2013, 20:25 »
Hej noerskov, når du har vejet af, og endda flere gange og tar et gennemsnit, så er det det du skal gå ud fra når du skal igang med indstilling.
Om sneglen gir meget eller lidt er ligegyldigt, det er altså det du skal stiile efter.
Når det har kørt en uge mer, så laver du en ny afvejning og det er det.
Snegl gir mere i 10 %, når du i styringen sætter skorstenstrækket/ tallet op, altså lidt piller med 0, flere med 1 osv.
Når du indstiller luft, skal du være lidt tålmodig, især nu det er første gang, så kig ned til flammen med mindst et par minutter imellem, og kun et hurtigt kig.
Så når du er færdig med indstillng er der nok som minimum brugt en halv time/3 kvarter. Men det kan betale sig.
Værsgo, sådan gør du
http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/manager/kvik%20start%20anl%C3%A3%C2%A6g.pdf
Desuden har jeg her nederst på siden servicevideoer fra NBE som du også kan kigge lidt på.
Held og lykke med det :)
« Senest Redigeret: Feb 28, 2013, 20:32 af paw »
MVH Paw
Intet er umuligt, det tager bare lidt længere tid.

Service videoer fra NBE
https://mhes.dk/hjem-2/videoer

Læs her
http://www.mhes.dk/

Mit fyr online
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?&mac=pawerwoody

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #25 Dato: Feb 28, 2013, 20:39 »
Tak for alle jeres input jeg må igang med at fintune det men gider ikke gøre det store ud af det før de nye piller kommer i næste uge  :) så jeg se om ikke det kommer til at fungere ordentligt
venlig hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline Bjarne Larsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 952
  • Respekt optjent: +24/-0
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #26 Dato: Feb 28, 2013, 21:11 »
Når først du finder fidusen er det ikke så svært , 10 % skal det kunne køre på ,  :)
10 kw Scotte / Black Star kedel V7 043
110 l Metro therm combibeholder
VVB priotering
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen

Mere rygvind på cykelstierne

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #27 Dato: Feb 28, 2013, 21:20 »
Ja det skal den kan for ca 80 af tiden ligger den fra 10 til 30 procent og det kan jeg jo ikke klage over og fremløbet ligger stabilt på 60-70 grader men vil som sagt ikke sidde i fyrrummet i flere timer og fintune når jeg får en ny type piller i næste uge for så kan jeg jo starte forfra har sat dernede i længe og prøvet mig frem  :)
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline J.Hahn

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 153
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #28 Dato: Mar 01, 2013, 19:56 »
Er der slet ikke nogle.der har spurgt ind til hvad temp er når den går ud ? Det kan jo være der er for meget bål på under 20 % nu ved jeg ikke hvor meget den står til at gå over set punkt?

Send from mobile phone
SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: scotte mini går ofte ud ved drift under 20 %
« Svar #29 Dato: Mar 01, 2013, 20:00 »
den er sat til 10 over setpunkt og det er både kold og varm problemet er der jeg har kæmpet med det hele dagen og er så træt af det for den kører jo ca 80 procent af tiden mellem 10 og 30 procent
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret