Forfatter Emne: scotte plus black star 10 kw  (Læst 6565 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline madsh

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
scotte plus black star 10 kw
« Dato: Feb 25, 2013, 19:41 »
Hej jeg er helt ny her i forumet, og blev i oktober 2012 ejer af et helt nyt scotte plus black star 10 kw.
Det er blevet startet op i standard indstilling og jeg har kun kørt autoberegning siden da.
Jeg vejer pillerne af ca. En gang om måneden og jeg bruger OKs 8 mm piller.
Jeg renser fyret igennem hver gang siloen er tømt. Fyret har kørt upåklageligt siden opstart men den sidste måneds tid har fyret kørt uregelmæssigt. Mit skorstens træk står på 1. Kører jeg det op kommer der sorte piller i asken og fyret kører konstant drift mellem 20-60 hvor det før har kørt op på pause når det er plus grader udenfor. Kedlen når aldrig en temperatur over 62 grader og kører omkring 5 kw konstant. Jeg har trækstabilisator monteret på skorstens røret.
 jeg syntes det er mærkeligt at det pludselig kører på den måde når vejret har været det samme måde og jeg ikke har ændret noget på brændsel eller rens.

Håber der er nogen herinde der er klogere end jeg. Hilsen mads
Scotte plus, black star 10kw

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: scotte plus black star 10 kw
« Svar #1 Dato: Feb 25, 2013, 20:07 »
Hej Mads,

Der er ikke noget der hedder standard indstillinger  ;)
...alle fyr skal indstilles individuelt.

Du kan måske få hjælp i denne vejledning som jeg lige har lavet (sammen med nogle andre medlemmer her på sitet) http://www.mhes.dk/Grundl%C3%A6ggende%20information%20om%20NBE%20br%C3%A6ndere.pdf

...og måske kan du også finde mere hjælp i nogle af de andre vejledninger jeg har lavet, du finder dem på www.mhes.dk

Hilsen
Michel

Hej jeg er helt ny her i forumet, og blev i oktober 2012 ejer af et helt nyt scotte plus black star 10 kw.
Det er blevet startet op i standard indstilling og jeg har kun kørt autoberegning siden da.
Jeg vejer pillerne af ca. En gang om måneden og jeg bruger OKs 8 mm piller.
Jeg renser fyret igennem hver gang siloen er tømt. Fyret har kørt upåklageligt siden opstart men den sidste måneds tid har fyret kørt uregelmæssigt. Mit skorstens træk står på 1. Kører jeg det op kommer der sorte piller i asken og fyret kører konstant drift mellem 20-60 hvor det før har kørt op på pause når det er plus grader udenfor. Kedlen når aldrig en temperatur over 62 grader og kører omkring 5 kw konstant. Jeg har trækstabilisator monteret på skorstens røret.
 jeg syntes det er mærkeligt at det pludselig kører på den måde når vejret har været det samme måde og jeg ikke har ændret noget på brændsel eller rens.

Håber der er nogen herinde der er klogere end jeg. Hilsen mads
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: scotte plus black star 10 kw
« Svar #2 Dato: Feb 25, 2013, 22:41 »
hej tror du ikke du har smuld i siloen når den tilsyneladende er gået ned i effekt , prøv hælde en kop madolie i fordybningen i pillerne. mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline madsh

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte plus black star 10 kw
« Svar #3 Dato: Feb 26, 2013, 08:27 »
Jo tak det prøver jeg at kigge lidt på i eftermiddag.. :-) men er det ikke underligt når det har kørt upåklageligt indtil nu?

Hej Mads,

Der er ikke noget der hedder standard indstillinger  ;)
...alle fyr skal indstilles individuelt.

Du kan måske få hjælp i denne vejledning som jeg lige har lavet (sammen med nogle andre medlemmer her på sitet) http://www.mhes.dk/Grundl%C3%A6ggende%20information%20om%20NBE%20br%C3%A6ndere.pdf

...og måske kan du også finde mere hjælp i nogle af de andre vejledninger jeg har lavet, du finder dem på www.mhes.dk

Hilsen
Michel

Hej jeg er helt ny her i forumet, og blev i oktober 2012 ejer af et helt nyt scotte plus black star 10 kw.
Det er blevet startet op i standard indstilling og jeg har kun kørt autoberegning siden da.
Jeg vejer pillerne af ca. En gang om måneden og jeg bruger OKs 8 mm piller.
Jeg renser fyret igennem hver gang siloen er tømt. Fyret har kørt upåklageligt siden opstart men den sidste måneds tid har fyret kørt uregelmæssigt. Mit skorstens træk står på 1. Kører jeg det op kommer der sorte piller i asken og fyret kører konstant drift mellem 20-60 hvor det før har kørt op på pause når det er plus grader udenfor. Kedlen når aldrig en temperatur over 62 grader og kører omkring 5 kw konstant. Jeg har trækstabilisator monteret på skorstens røret.
 jeg syntes det er mærkeligt at det pludselig kører på den måde når vejret har været det samme måde og jeg ikke har ændret noget på brændsel eller rens.

Håber der er nogen herinde der er klogere end jeg. Hilsen mads
Scotte plus, black star 10kw

Offline madsh

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte plus black star 10 kw
« Svar #4 Dato: Feb 26, 2013, 08:30 »
Jeg har både haft tømt siloen helt og fjernet smuld og bruger også madolie når siloen er næsten tom.. Og det må man sige er effektivt. :-)

te author=scottedor link=topic=3730.msg29365#msg29365 date=1361832097]
hej tror du ikke du har smuld i siloen når den tilsyneladende er gået ned i effekt , prøv hælde en kop madolie i fordybningen i pillerne. mvh erik
[/quote]
Scotte plus, black star 10kw

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: scotte plus black star 10 kw
« Svar #5 Dato: Feb 26, 2013, 08:38 »
hej hæld olien i når siloen er næsten fuld det giver en blødere overgang når du fylder olie når den er næsten tom får du både piller smuld og olie og dermed en kraftig flamme den kan begynde at ose men det er kun kortvarig.mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat