Forfatter Emne: Kompressor skyder ikke  (Læst 8772 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sewerforever

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 51
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Kompressor skyder ikke
« Svar #15 Dato: Jan 31, 2013, 12:16 »
Hvis man skriver 999 kg og har ét tvunget stop på døgn (f.eks. 20 minutter om natten), så får man sin kompressor rens der i forbindelse med stoppet  ;)

Hilsen
Michael

øhhh han skal vel ikke skrive 999 kg !!  så varer det dælme da længe inden den renser igen :)    Min står på 40 kg.  det er ca en gang i døgnet i denne tid.....  er det ikke mere passende ?

Nå, okay.
Jeg vil mene at mit fyr skyder ved alle stop. Pr. kg og manuel stop er jeg 100% sikker på, ext. og urstyring har jeg dog ikke testet.

Hej Kenneth

Den skyder også af ved urstyring hver gang at den stopper

Mvh. Michael

Offline nasty

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 436
  • Respekt optjent: +6/-2
Sv: Kompressor skyder ikke
« Svar #16 Dato: Jan 31, 2013, 15:24 »
hvad så hvis der ikke er et stop
hmmm, det skal da lige uddybes?

det var bare at mit anlæg har ikke ret mangelstop det køre stiller og rolig der ud af, men nu her hvor det er blevet beder vejr kommer der et stop på mit anlæg har haft et i dag og i går ellers er der langt i mellem dem.
V7 styring på en
Woody 10 kW blackstar mini 1016 opvarmer  133 m2
kompressorens trækstabilisator
vvp via 3vejs ventil
Iltsryring
Flad herd
pelvac vakuum sug

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Kompressor skyder ikke
« Svar #17 Dato: Jan 31, 2013, 15:55 »
Hej Lars.
Næ du er ikke langsom der er bare flere måde at bruge komp rens på.
Du skriver 999kg i styringen og kører feks 2 stop med ur i døgnet. Så er du sikker på at stoppe på de to tidspunkter uafhænig af kg.
Du vælger at du vil have den skal rense efter 20 kg (eks) som du ud fra forbrug kan se er ca en gang i døgnet . Så lukker fyret ned og skyder komp af hvorefter det tænder op igen med det samme.
I alle tilfælde skyder komp af når du trykke på stop-
Men det er en temperamentssag. Urstyr bruger du hvis du vil have at stoppet (ne) skal vare længere tid feks ½-1 time eller du gerne vil stoppe om natten fra 2-5 eller hvad du nu synes kører bedste for dig.
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Kompressor skyder ikke
« Svar #18 Dato: Jan 31, 2013, 15:59 »
Hej,

Det kan være en rigtig os ide at lade bænderen stoppe 15-30 minutter én gang i døgnet.
Stoppet gør at herden lettere holdes ren, da afkølingen af herden bevirker at evt. askeklumper sprækker og slipper herden.

Jeg har minimum ét stop i døgnet, af en varighed på 20 minutter, det foregår om natten så det ikke generer nogen og bevirker at jeg aldrig har "bøvl" med fastbrændt aske.

Jeg har kørt med og uden stoppet i mange 2-ugers perioder for at få et statistisk velfunderet grundlag, og hos mig er der ingen tvivl, det hjælper  ;)

Hvis man har kompressor rens, bliver det så fyret af ved samme lejlighed, uden at "forstyrre" varmekomforten på et vilkårligt tidspunkt af døgnet  ;)

Hilsen
Michael

hvad så hvis der ikke er et stop
hmmm, det skal da lige uddybes?

det var bare at mit anlæg har ikke ret mangelstop det køre stiller og rolig der ud af, men nu her hvor det er blevet beder vejr kommer der et stop på mit anlæg har haft et i dag og i går ellers er der langt i mellem dem.
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html