Vil give Ole S , fuldstændig ret. den type blæser der er monteret standard er bygget til at gå i stykker, samt uanset hvor forsigtig man er så sker der skade.
vi var 2 smede til at skille min, og selv om vi har en fornuftig baggrunds viden, om jern og opbygninger, så havde vi ikke lige forudset,at låsegangen er det svageste led.
Så aksel endte med at sprænge, og derefter fandt vi begge frem til at det er en bevidst konstruktions fejl. støv der smutter forbi ender med at lande lige oven på det rustfri lukket leje,
som selvfølgelig ikke er 100% tæt. så øverste leje var fyldt med pille/aske støv.
og det er efter kun at have kørt i 3 år. monteret den nye idag. og der ser det ud til at problemet med støvet er rettet, så det lander på en cirkulerende plade og så blivet smidt ud over siden af motoren istedet.
Er mange penge at bruge efter kun 3 år i mit tilfælde, men kan ikke svare sig at renovere.
så tak for hjælpen for denne gang.