Forfatter Emne: Skal man ha eftersyn på sit pillefyr en gang om året?  (Læst 4958 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Skatemus

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 801
  • Respekt optjent: +25/-33
Hejsa jeg har som sagt købt en Woody pillefyr 16kw hvor jeg tegnet et årligt eftersyn men skal man det? det er købt for ca. et år siden forhandeleren tilbyder det.
Huset 168 kvm 2 plan 2 voksen 2 børn
Fyret 16 kw med 3 vejsventil med føler i vvb
v7 Styring.
Forbrug ca. 8 tons årliget
2 stk trækstabilsatore
http://www.stokercloud.dk/dev/sigurt.html

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Skal man ha eftersyn på sit pillefyr en gang om året?
« Svar #1 Dato: Okt 01, 2012, 07:16 »
Hæ hæ . Dygtig sælger. Nej det er der ingen grund til. Hvis du bare har en smule interresse kommer du jo efterhånden til at kende dit fyr og dit anlæg ud og ind. Den gut som kommer og kikker på dit fyr . Hvad skal han efterse ?
Skorstenen efterser fejeren jo og et fyr er ikke ligesom en bil hvor man kan se om bremser er slidt osv. Ok man kan se om det brænder ordentligt og køre NBE guiden igennem med afvejning og blæser indstilling men det kan du jo ligeså nemt selv. Og hvis han stiller på dit anlæg kan det jo kun være en grundindstilling for som du kan se her på forum så er der ikke ret mange som har de samme indstillinger ,for der er så store forskel på anlæg -skorstenstræk osv at hvad der virker i et fyr duer ikke i et andet.
Godt være andre mener noget andet men det her er bare min ydmyge mening
MVH
Claus
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline hensan

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 26
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Skal man ha eftersyn på sit pillefyr en gang om året?
« Svar #2 Dato: Okt 01, 2012, 20:07 »
Hejsa jeg har som sagt købt en Woody pillefyr 16kw hvor jeg tegnet et årligt eftersyn men skal man det? det er købt for ca. et år siden forhandeleren tilbyder det.

Det er meget op til hvor stor indsigt bruger har på sit fyr om han/hun kan klare alt selv eller om et årligt besøg af en montør er nødvendigt/fordelagtigt.

Du har været meget aktiv med spørgsmål om diverse ting/problemer i dette forum. Uden på nogen måde at fornærme nogle lyder det ud fra dine spørgsmål som om du sikkert ville have glæde af at en montør kommer forbi dit fyrrum og checket op på tingene og besvarer spørgsmål du måtte have.

'Når denne montør så kommer 1. gang kan du følge hvad han gør/fortæller og bedre vurdere om det er nødvendigt for dig at han kommer året efter eller du selv kan/vil gøre det.