Forfatter Emne: Mangler varme i 2 radiatorer  (Læst 2733 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jan_Lodahl

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Mit fyr online
Mangler varme i 2 radiatorer
« Dato: Dec 03, 2011, 13:10 »
Hej

Som man kan læse i et andet indlæg har jeg haft problemer med at få varme i mine radiatorer og gulvvarmen på samme tid.
Dette problem synes nu at være løst, men efter at have luftet radiatorer ud i en uendelighed, mangler jeg stadig varme i 2 radiatorer i stueetagen. Alle andre er der varme i. En enkelt dog ikke så varm at man ikke kan holde ved den. Nogen der har et bud på hvori problemet kan ligge??

MVH

Jan
Mvh. Jan

16kw DOR kedel, V7 styring
Opvarmer 225 m2 i 2 plan
Årsforbrug - alt alt for meget!

http://stokercloud.dk/dev/180381.html

Offline NK

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +7/-0
Sv: Mangler varme i 2 radiatorer
« Svar #1 Dato: Dec 03, 2011, 13:56 »
jeg havde et lignede problem med en radiator på første sal, mens der var varme i alle andre radiatorer.

Jeg pillet termostaten af, og rykket lidt ved den jern dims, som siges som regel at hjælpe.
Det hjalp ikke meget, for jeg kunne hverken høre eller mærke, at der kom varmt vand fra bunden af røret.
Jeg pillet den jerndims af og pludselig tonset vandet op igennem. Bagefter på med den igen.

Det med hvorfor den anden radiator er sindsygt varmt ved jeg ikke.
Ehm, glem det her, tror jeg misforstod hvad du skrev.

« Senest Redigeret: Dec 03, 2011, 13:59 af Max »
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.707 -  Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6,5 tons pr. år

Offline Ole S

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: Mangler varme i 2 radiatorer
« Svar #2 Dato: Dec 03, 2011, 16:02 »
Hej

Som man kan læse i et andet indlæg har jeg haft problemer med at få varme i mine radiatorer og gulvvarmen på samme tid.
Dette problem synes nu at være løst, men efter at have luftet radiatorer ud i en uendelighed, mangler jeg stadig varme i 2 radiatorer i stueetagen. Alle andre er der varme i. En enkelt dog ikke så varm at man ikke kan holde ved den. Nogen der har et bud på hvori problemet kan ligge??

MVH

Jan
Hej
Ja det kan jo være termostaterne der hænger, det kan de godt komme til henover sommeren. Af med hovedet, prøv at massere den lille stift, kan du ikke trykke den ind ca 2-3mm ind (lad være med at rykke ud i den) skal du skrue den lille pakdåse af, som stiften sidder i, og lirke lidt til fjedren der sidder bagved. Der kan godt komme ca 10 dråber vand ud, så ha lige en klud klar.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted