Hej Michael!
Tak for udførligt svar. Herunder også genopfriskningskursus i matematik. Jeg er gammel (Se min profil). For mange - mange år (50 år)siden - telegrafist og kunne dengang skille store sendere og modtagere ad og reparere dem, men mange år som pillebruger (læge) har skubbet fordums viden lidt i baggrunden. - Ohms love kan jeg dog nogenlunde endnu. - Stokerforum er fint og jeg har ved simpel søgning på hjemmesiden kunne finde mange gode, spørgsmål og svar. Jeg tror du er nogenlunde enig i følgende som nok mangler:
Til Handymanden, som også findes i forskellige kategorier: Få skrevet op, 1:) Hvad din brænder er for en størrelse (herdens udseende), mv. hvad type dine forskellige dele (udv. og indvendig gearmotor samt blæser er. - hvor mange watt?. hvor stor kapacitet af kondensatorerne til respektive motorer? 2) Skriv op hvad du laver af ændringer af indstillinger på brænder og kedel mv. - med angivelse af dato (altså en slags journal). 3) Hav nødvendige reservedele liggende i tilfælde af funktionssvigt. Jeg har altid) Ekstra kondensatorer, smelteslange, varmelegeme, evt. fotocelle liggende. Øvrige reservedele er relativt dyre at have liggende og kommer jo fra dag til dag ved bestilling hos NBE. _ .._ ... .._
vh Ole