Hej alle I dygtige igen.
Nu ville mit fyr pludselig ikke vise lux mere ved opstart.
Fyret har kørt perfekt i 2 måneder, men nu var jeg ved at føre den 8 ledet ledning pænt bag om fyret. Så var kabelet ikke langt nok, og jeg splejsede et stykke i med loddet ledninger og krymp omkring de enkelte ledninger og krymp omkring dem alle. Alt virkede perfekt i 4 dage. I morges var den så gal, og lysføleren virkede ikke. Jeg satte en reserve i som heller ikke duede. Så læste jeg på nettet (her) at man kunne luse den (Martin Pedersen) og så virkede den ok. Det gjorde lysføleren også hvis jeg lyste på den med min lommelygte, men flammen kunne ikke lyse den op!
Så skiftede jeg det 8 ledet kabel om til et nyt, så kørte det hele igen! Nu kunne sensoren vise lux, bare ved lyset i loftet.
Så kommer spørgsmålet: Kan kablet være for langt? Det er måske 3m. Jeg har prøvet at måle ledningningerne igennem os se om der var forbindelse. Der var fin forbindelse.
Jeg skar min samling op igen (ikke nemt) men alle lodningern var perfekte. ikke smukke, men holdbare!
Er der nogen der ved om sensorens ledninger går via nogle af de 8 ledninger op til styringen, eller de går sammen med noget andet derop, og i så fald, hvad farve har de?
Endnu engang tak for jeres yderste kompetente svar (fra jeres tidligere svar på mine spørgsmål)
Venlig hilsen
Henrik