Hej Henrik,
Fyret kan godt bare starte når VVB'en har behov for det, det kræver bare at man "holder fyret tilbage" på en eller anden måde.
Når du har sat VVB-drift til (også uden VVB urdrift) vil fyret starte når VVB-temperaturen kommer under VVB setpunkt - VVB difference, under forudsætning af at der ikke er slukket for strømmen, at der ikke er slukket på NED-tasten og at VVB urstyring ikke er aktiv og uden for perioden.
Så kan man jo sige "Hvordan f...... skal jeg så stoppe fyret ?", men det er faktisk simpelt
...enten åbner (fjerner) man lusen i "Ekstern kontakt" eller man bruger "Sommerstop" og stiller udetemperaturen meget lavt.
Jeg bruger selv funktionen med "Sommerstop", men man kan ligeså godt sætte en kontakt på klemmerne til "Ekstern kontakt" og derved stoppe fyret for alm. opvarmning.
Punktet i menuen med "Magasin" er faktisk den eneste forskel der er på en Scotte og en Woody, så du kan lede rigtig længe efter punktet i en Scotte
Hvis du vil have punktet må du opgradere til en Woody chip
Hilsen
Michael
Hej Michael
Tak for dit hurtige svar.
Jeg har både termostat i VVB og en motorventil der er koblet til. Jeg har også sat temp. på både det ene og det andet i temp. menuen. Jeg har også sat den til urdrift på VVB. Det ser ud til at virke.
Men kan fyret ikke bare starte nå VVB bliver for lav? (det har jeg jo læst i din fine brugsforklaring) Så man ikke behøver at taste tider ind i urstyringen.
Det første døgn havde jeg stillet fyret på 65 grader og ingen urdrift. Det betød så at fyret havde startet op 26 gang på et lille døgn, nok bare for at holde kedeltemp. oppe.
Skal kedeltemp. stå lavt for at fyret ikke står og varmer op hver time, for at holde kedeltemp. på 65 grader?
Har du nogen ide med det manglende menupunkt Magasin? Er det ikke der man kan se hvor mange piller fyret har sneglet ind?
På forhånd tak
Mvh
Henrik