nåmen, jeg vil lige give en update hvis det kan være til hjælp for nogen.
Altså efter have kørt 3-4 dage med en kedel temperatur på 65, så er jeg kommet af med den værste del af kondens. Køre med vejr kompensering og har fyret slukket 15-16 timer i løbet af 24 timer.
Desuden har jeg hævet returen til 50 grader.
Ved godt at jeg skrev tidligere at jeg kom af med den, men jeg ved ikke om man kan kalde vandperler på siderne i bunden for kondens, men det var så det der var synlig.
De løber ikke, de dannes bare efter kedelen genstarter og fordamper/tørre inde efter ½ time.
Kedelen er tørre indvendig mens den er slukket.
Jeg bemærket også at, hvis jeg tænder for gulvvarmen inden hele systemet er varmet op, så sker det at det tager 3-4 min. mere for kedelen at komme op i temperatur og straks får jeg lidt kondens i bageste del af bunden, men kun lidt.
Nu vil jeg hæve effekten tilbage på 20KW (det stod den på da vi fik den monteret og havde kørt hele feb. og marts), og lad være at rør gulvvarmen før efter en ½ time efter kedel start.
Huset har ikke behov for meget varme. Den tænder kl. 6 og køre til 8.45, næste start er så kl. 17.30 og typisk til ca. 23.
Mere har vi ikke behov. Det er snar mere til det varme vand, har ikke VV-prioritering.
Altså, jeg ved ikke om de såkaldte "vandperler" er noget jeg skal være bekymret for?